اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران خبر داد

ارسال 185 شعر بومی به جشنواره شعر مازندرانی خلیج فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: 185 شعر بومی به جشنواره شعر مازندرانی خلیج فارس ارسال شد.

ارسال 185 شعر بومی به جشنواره شعر مازندرانی خلیج فارس

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: در راستای برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری خلیج فارس و گرامیداشت روز ملی خلیج همیشه فارس با برگزاری جشنواره شعر مازندرانی «از دریای تبرستان تا خلیج فارس» قصد داریم از تاریخ، فرهنگ، تمدن و تمامیت ارضی کشورمان دفاع کرده و با زبان مؤثر شعر و ادبیات از آن پاسداری کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون 185 شعر بومی به جشنواره شعر مازندرانی خلیج فارس ارسال شده است.

ابراهیمی افزود: این جشنواره با هدف صیانت از نام خلیج همیشه فارس شکل گرفت زیرا خلیج‌فارس هویتی است که همه ایرانیان به آن افتخار می‌کنند.

وی تصریح کرد: شعر بومی در استان مازندران از جایگاه بالایی ‏برخوردار ‏است و شاعران زیادی در این استان اشعار زیبای مازندرانی را می‌سرایند.‏

این مسئول فرهنگی مازندران اظهار داشت: فرهنگ و ادبیات بومی ما بزرگ‌ترین گنجینه ارزشمندی است که از نیاکان ما به جا مانده و در این بین ادبیات بومی مازندران در زمره این گنجینه فرهنگی قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران افزود: مازندران از گذشته‌های دور مهد فرهنگ و شاعری بوده به طوری‌که در دامان پرمهر خود شعرای بزرگی را پرورش داده است.

وی تاکید کرد: خلیج فارس مورد وفاق، محل اتحاد، همدلی افراد و گروه‌ها با اعتقادات، سلیقه‌ها و گرایش‌های متفاوت است و ما باید به فرزندان خود بیاموزیم که خلیج فارس بخشی از وجود ما است و برای حفظ آن خون‌ها داده‌ایم.

ابراهیمی با بیان اینکه خلیج فارس جایگاه انتشار اعتقادات و باورهای ملتی مانند ایران است که در سال‌های نه چندان دور، دست رد به سینه استعمارگران زد، افزود: هنرمندان ما این مدعا را به اثبات رساندند که همواره پای سرزمین، هویت، دین و تمدن خود ایستاده‌اند.

وی گفت: یکی از تلاش‌های دشمن خدشه‌دار کردن نام زیبای خلیج فارس بود پس جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس با رویکرد ملی و مشارکت همه استان‌ها به تناسب داشته‌ها شکل گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در راستای پاسداری از هویت ملی و بین‌المللی خلیج فارس به عنوان مظهر صلح و دوستی و ارتقای سطح تعاملات فرهنگی و هنری با کشورهای همسایه و جهان برشمرد.

به گزارش فارس، جشنواره شعر مازندرانی خلیج فارس «از دریای تبرستان تا خلیج فارس» عصر یکشنبه هشتم اردیبهشت در مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2296/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول