اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه تهران:

کشور نیازمند انسجام و کنش سیاسی است

استاد دانشگاه تهران گفت: کشور نیازمند انسجام و کنش سیاسی است و تمامی نیروهای اجتماعی معتقد به نظام باید بتوانند با نقش‌آفرینی خود در این زمینه برای مشارکت موثر و ایجاد سازمان‌دهی و مشروعیت نظام سیاسی بکوشند.

کشور نیازمند انسجام و کنش سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابراهیم متقی در نخستین همایش «روابط عمومی‌ها، نقش آفرینان حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» با اشاره به اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب سال حماسه سیاسی به عموم مردم مربوط است اظهار کرد: در حوزه ارتباطات و فضای مدیریت سیاسی این قضیه بیشتر نمود پیدا می‌کند و در این راستا ویژگی‌های حماسه سیاسی این است که راهکارهایی برای مشروعیت سیاسی و اندیشه سیاسی اندیشیده شود.

وی افزود: به عبارت دیگر کشوری که در معرض تهدیدها قرار گرفت نیازمند انسجام و کنش سیاسی است و تمامی نیروهای اجتماعی معتقد به نظام باید بتوانند با نقش‌آفرینی خود در این زمینه برای مشارکت مؤثر و ایجاد سازمان‌دهی و مشروعیت نظام سیاسی بکوشند.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه رابطه مستقیمی میان مشروعیت و رضایت وجود دارد، تصریح کرد: تمام کسانی که احساس می‌کنند طرح و برنامه دارند باید در انتخابات شرکت کنند و معیار قانون برای مجموعه‌های مشارکت‌کننده در سنجش کاندیداها بر اساس این شاخص‌ها و معیارهای قانونی انتخاب باشد.

وی اضافه کرد: نخستین گام حماسه سیاسی بر اساس مشروعیت افرادی است که در انتخابات به عنوان کاندیدا بر اساس احساس درونی ثبت‌نام کردند و گام دوم قانون‌گرایی است که شورای نگهبان معیارهایی را برای آن تنظیم می‌کند.

متقی تاکید کرد: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی برخی نهادها همانند شورای نگهبان، خبرگان و تشخیص مصلحت نظام برای اداره فوق آیین‌نامه اجرایی تنظیم می‌کنند و شورای نگهبان این آیین‌نامه را طرح کرده است.

انتهای پیام/63012/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول