اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ باقری لنکرانی در جمع طلاب موسسه امام خمینی:

دو قطبی احمدی‌نژاد ـ هاشمی دوباره اتفاق نمی‌افتد / مشایی در انتخابات اثرگذار نخواهد بود

کاندیدای جبهه پایداری با اشاره به کاندیداتوری مشایی گفت: با کارهای مشایی سبد رای او با هاشمی یکی شده است ولی دو قطبی احمدی‌نژاد ـ‌ هاشمی دوباره در انتخابات اتفاق نمی‌افتد.

دو قطبی احمدی‌نژاد ـ هاشمی دوباره اتفاق نمی‌افتد / مشایی در انتخابات اثرگذار نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کامران باقری‌‌لنکرانی در جمع طلاب موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در پاسخ به سئوالی در خصوص ثبت نام‌های روز آخر برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در خصوص مشایی در مقام اظهار نظر در خصوص تایید صلاحیت او نیستم ولی کارهای مشایی سبب شده است که سبد رای او با هاشمی یکی شود؛ البته دو قطبی احمدی‌نژاد ـ هاشمی در انتخابات دوباره اتفاق نمی‌افتد.

* مشایی در انتخابات اثرگذار نخواهد بود / کاندیدای دولت بودن مزیت نیست

وی با اشاره به اینکه دولت با عملکردش حامیان حزب‌اللهی را از دست داده است، بیان کرد: حضور مشایی در انتخابات اثرگذار نخواهد بود و تجربه این چند دوره انتخابات ریاست جمهوری نشان می‌دهد که کاندیداهای مورد حمایت رئیس جمهور وقت رای نخواهند آورد و کاندیدای دولت بودن در انتخابات ریاست جمهوری مزیت نیست.

*  برخی با حضور هاشمی به دنبال گرفتن انتقام وقایع 88 هستند

کاندیدای جبهه پایداری با اشاره به ثبت نام هاشمی گفت: من در خصوص ثبت نام هاشمی دو احساس دارم؛ از یک جنبه خوشحال هستم که آقای هاشمی جانشینی را اعلام نکرد و خودش وارد صحنه شد که امیدوارم ایشان برنامه‌هایشان را اعلام کنند و در خصوص دولت سازندگی و تخلفات فرزندانشان پاسخگو باشند و از طرفی هم ناراحت هستم که برخی با حضور ایشان به دنبال گرفتن انتقام وقایع 88 هستند.

وی بیان کرد: البته این اتفاق رخ نخواهد داد و با تجمع روبه‌روی وزارت کشور هیچ اتفاقی نمی‌افتد. نگرانی دوم من در خصوص ثبت نام آقای هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری این است که ایشان با سن 79 سال شکست سنگین‌تری را از انتخابات 84 بخورند، ایشان طرفداران زیادی دارند ولی طبق بررسی‌ها در کشور نیز بیشترین رای منفی را دارند.

کاندیدای جبهه پایداری در پاسخ به سئوالی در خصوص برنامه‌هایش برای افزایش بهره‌وری 70 هزار مسجد کشور گفت: مساجد نباید دولتی بشوند تا با تغییر دولت‌ها در برنامه‌هایشان اختلالی ایجاد نشود ولی باید دولت از فعالیت‌های فرهنگی در مساجد حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد: در دولت نهم بودجه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی 35 برابر شد ولی به نظر نمی‌رسد که فعالیت‌های فرهنگی در مساجد به این میزان رشد کرده باشد.

باقری لنکرانی اظهار کرد: با تعامل بیشتر دولت با مراجع و حوزه علمیه می‌توان نتیجه‌های بهتری از فعالیت‌های فرهنگی در مساجد گرفت.

سئوال دیگری که از باقری لنکرانی شد در خصوص برنامه‌های او برای حل مشکلات اقتصادی بود که در پاسخ گفت: ما دو برنامه را برای حل مشکلات اقتصادی داریم؛ برنامه‌ نخست کوتاه مدت بوده و مشکلات حاد کشور همچون وضعیت معیشت دهک‌های پایین کشور را برطرف کرده تا بتوانیم امنیت غذایی آنها را تامین کنیم.

وی افزود: با استفاده از منابع غیر بودجه‌ای و رونق دادن به بخش تولید به دنبال حل مشکل معیشت پنج دهک پایین جامعه هستیم، اما تمام مشکلات اقتصادی با این برنامه حل نمی‌شود.

وی اضافه کرد: ما برای رفع مشکلات اساسی اقتصادی سه برنامه ویژه داریم، برنامه نخست تحول اساسی در سیستم بانکی کشور است تا سپرده‌های بانکی بیشتر در خدمت بخش تولید باشد؛ دومین برنامه منضبط کردن دولت در حوزه اقتصاد است و برنامه سوم در حوزه اقتصاد از بین بردن انحصارگری و زمینه‌های فساد است.

کاندیدای جبهه پایداری بیان کرد: پس از جنگ برخی از حوزه‌های اقتصاد در انحصار گروه خاصی قرار گرفته است و ما به دنبال آن هستیم که فرصت‌های برابر را برای همه در فضای اقتصادی ایجاد کنیم.

* کناره‌گیری از انتخابات در ازای دریافت امتیاز، رفتار مومنانه‌ای نیست 

وی در خصوص پخش شدن آرا با حضور شخصیت‌های مختلف در انتخابات گفت: انتخابات 92 چند قطبی است اما برخی از تکثرها تصنعی است، شخصیتی که وارد صحنه انتخابات ریاست جمهوری می‌شود باید خود را اصلح بداند.

باقری ‌لنکرانی بیان کرد: کناره‌گیری از انتخابات در ازای دریافت امتیاز، رفتار مومنانه‌ای نیست گرچه سلایق مختلفی در انتخابات رقابت می‌کنند اما رقابت اصلی بین خانواده اصولگرایان خواهد بود، رای مثبت به آقای هاشمی تاکنون بیشتر از جانب اصولگرایان سنتی بوده است و هنوز اصلاح‌طلبان به او اعتماد نکردند و همچنین در بین اصلاح‌طلبان رای منفی به آقای هاشمی کم نخواهد بود.

انتهای پیام/2258/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول