اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ملایر:

جشن شکرگزاری قرآن در ملایر برگزار شد/ شرکت 2 هزار دانش‌آموز

مدیر آموزش و پرورش ملایر از برگزاری جشن شکرگزاری قرآن توسط 2 هزار و 763 دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی در ملایر خبر داد.

جشن شکرگزاری قرآن در ملایر برگزار شد/ شرکت 2 هزار دانش‌آموز

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت‌الله چهاردولی پیش از ظهر امروز در مراسم جشن شکرگزاری قرآن دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی در سینما فرهنگیان ملایر به اهمیت و جایگاه قرآن در دین اسلام  اشاره کرد و اظهار داشت: ما به عنوان یک مسلمان وظیفه عمل به دستورات و گفته‌های آن را داریم اما متأسفانه هنوز به این جایگاه دست پیدا نکرده و ریشه همه مشکلات در عمل نکردن به فرامین این کتاب آسمانی است.

وی افزود: جایگاه قرآن باید از کودکی و در بین خانواده آغاز شود تا کودکان با راه و روش و مفاهیم الهام‌بخش آن آشنا شده چرا که بهترین ایام برای یادگیری ماندگاری قرآن سنین کودکی است و با این نوع یادگیری به گفته معصومین(ع) قرآن با گوشت و پوست فرزندان ما آمیخته می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ملایر ابراز داشت: نقش قرآن در زندگی انسان‌ها از دیدگاه رهبر انقلاب در زندگی ما کتاب سعادت، انسان‌سازی، چراغ هدایت و سراج منیر است و ایشان در فرمایشات خود بر یادگیری و تربیت حافظان و قاریان در کشور تأکیدات فراوان داشته تا جامعه قرآنی و نسلی معنوی در کشور شکل گیرد.

وی عنوان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز هدایت معنوی دانش‌آموزان با توجه به قرآن و ائمه معصومین به طور ویژه‌ای در نظر گرفته شده و راه‌اندازی مدارس قرآنی یکی از شاخص‌های آن است.

چهاردولی تصریح کرد: همزمان با آغاز ماه رجب 2 هزار و 763 دانش‌آموز دختر و پسر شهرستان ملایر در پایه سوم ابتدایی جشن شکرگزاری روخوانی قرآن کریم را برگزار کردند.

وی ابراز داشت: این مراسم به طور نمادین در سینمافرهنگیان برای 400 دانش‌آموز برگزار شده و دانش‌آموزان در 137 مدرسه ابتدایی در سطح شهرستان این آیین را برگزار می‌کنند.

در ادامه مدیر حوزه علمیه ملایر نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن گفت: قرآن معجزه خاتم پیامبران (ص) است که در آیات آن راه‌های سعادت و رسیدن به جایگاه معنوی آخرت برای ما بیان شده است.

حجت‌الاسلام مجتبی نجفی ریشه همه مشکلات و ناهنجاری‌های دنیای امروز را دوری از قرآن و عمل نکردن به گفته‌های این کتاب مقدس برشمرد و گفت: تنها راه نجات ماه پناه بردن به قرآن است و اگر نتوانیم خود را با خواندن و عمل به قرآن بیمه کنیم خطرات جدی دشمن جامعه و نسل امروز را مورد تهدید قرار می‌دهد.

وی از جمله حقوق فرزند بر پدر و مادر را انتخاب نام نیکو، تربیت اسلامی و یادگیری قرآن به فرزندان برشمرد و افزود: والدین باید در این زمینه برای تربیت نسلی معنوی و با ایمان تلاش کنند.

مدیر حوزه علمیه ملایر بر استفاده از فرصت‌ها به ویژه اوقات فراغت برای قرآن‌آموزی و یادگیری بیشتر دانش‌آموزان برای حضور در کلاس‌های قرآنی تأکید کرد و عنوان داشت: وظیفه آموزش و پرورش علاوه بر علم‌آموزی تقویت بنیه دینی دانش آموزان است.

در پایان نیز دانش‌آموزان جشن شکرگزاری قرآن را انجام دادند.

انتهای پیام/89013/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول