اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم:

قرآن غذای روح و عامل تقویت حافظه است

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: قرآن کریم غذای مناسبی برای روح آدمی بوده و از عوامل تقویت هوش و استعداد محسوب می‌شود.

قرآن غذای روح و عامل تقویت حافظه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی پیش از ظهر امروز در همایش دانشجویی بصیرت قرآنی که در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم برگزار شد اظهار کرد: 50 کتاب آسمانی در جهان وجود دارد و یونسکو نیز قرآن را نخستین کتاب آسمانی در لیست خود قرار داده است و این امر نشان می‌دهد هیچ شکی در الهی بودن این کتاب وجود ندارد.

وی افزود: نوع خطاب‌های قرآن در هیچ کتاب دیگری وجود ندارد؛ قرائت آیات این کتاب در تقویت هوش و استعداد آدمی تاثیرگذار است و تجربه‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به نظر فلسفه در مورد انسان خاطرنشان کرد: غذای جسم از نوع مادیات هستند و شنیده و گفتارها هم غذای روح هستند؛ چنانچه سخنان الهی به گوش انسان برسند عقل و خرد او افزایش می‌یابند.

وی ادامه داد: همان طور که یک فرد بیمار میلی به غذا ندارد انسان‌های بیماردل و آشفته ذهن هم از گوش فرا دادن به قرآن و نصایح آن سر باز می‌زنند.

عابدی در بخش دیگری از سخنان خود به سیره زندگی علامه طباطبایی اشاره و ابراز کرد: زمانی که علامه به نگارش تفسیر المیزان و سایر آثار خود مشغول بود هنوز در خانه استیجاری زندگی می‌کرد و زندگی زاهدانه‌ای داشت.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه علامه طباطبایی حتی در دوران پیری هم احترام فراوانی برای دیگران حتی کودکان قائل بود گفت: این مفسر بزرگ قرآن در مقابل افراد کم سن و سال هم از جای بر می‌خاست و آنها را تکریم می‌کرد.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رجب عنوان داشت: در اسلام سه سال مختلف وجود دارد؛ سال شمسی، قمری و سال سیر و سلوک. چنانچه کسی بخواهد سال سیر و سلوکی داشته باشد باید از ماه رمضان شروع کند و رجب و شعبان هم فضیلت فراوانی دارند به طوری که اگر کسی عبادت خالصانه در این ماه‌ها داشته باشد سیر و سلوکش در رمضان هم تقویت می‌شود.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول