اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد سنندج:

تدوین چشم‌انداز برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌های کردستان الزامی است

رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج بر تدوین چشم‌انداز برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌های استان تاکید کرد.

تدوین چشم‌انداز برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌های کردستان الزامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صادق زمانی بعد از ظهر امروز در دیدار دانشگاهیان کردستان با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت سالروز سفر مبارک رهبری به استان اظهار کرد: علی‌رغم وجود شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در استان هنوز اقدامات فرهنگی به صورت مجزا و جزیره‌ای انجام می‌گیرد.

وی بر ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و بیان داشت: برنامه سالانه و چشم‌اندازی باید برای برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌های استان ترسیم و منویات رهبری در سفر به استان نیز در آن گنجانده شود.

وی عنوان کرد: وجود 60 هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان بستر مناسبی برای هزینه کرد بودجه‌های فرهنگی است لذا مسئولان استان برای اثرگذاری برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی باید بودجه‌ای در این راستا به دانشگاه‌ها اختصاص دهند.

رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد سنندج خاطرنشان کرد: متاسفانه به علت کوتاهی ما مسئولان دانشگاهی دیدگاه‌های غربی در دانشجویان در حال گسترش است.

زمانی اظهار داشت: در میان دانشجویان دختر فمنیسم در حال رشد و گسترش است که باید با جلسه‌ها و نشست‌های مختلفی با حضور صاحب‌نظران برای مقابله با این دیدگاه‌ها و تفکرات غربی چاره‌اندیشی شود.

وی یکی از راه‌های مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان را خشکاندن بسترهای این هجمه ذکر کرد و افزود: شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها باید بسیار پویا و فعال باشد تا بدین وسیله مانع نفوذ تفکرات غربی در دانشجویان شویم.

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان نیز در این دیدار عنوان کرد: سفر رهبری به استان دستاوردهای زیادی در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به دنبال داشت.

ایوب مرادی اظهار داشت: بعد از سفر معظم‌له استان پیشرفت و حرکت روبه جلوی مطلوبی پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی‌هایی که موجب شد رهبر معظم انقلاب از کردستان به عنوان استان فرهنگی یاد کنند باید بررسی شود و سپس در معرض دید و داوری عموم مردم قرار گیرد.

فتوحی رئیس واحد خواهران دانشگاه فرهنگیان کردستان هم بیان داشت: تأکید رهبری بر ویژگی فرهنگی بودن کردستان موجب افزایش ارزش و جایگاه این استان در سطح کشور شد.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب با فرمایشاتشان در کردستان رسالت خطیری را بر عهده مسئولان به ویژه دانشگاهیان گذاشتند که باید برای تحقق منویات رهبری بیشتر تلاش کنند. 

وی خاطرنشان کرد: اقامت هشت روزه رهبری در استان فرضیه امنیتی بودن کردستان را ابطال کرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان هم بیان داشت: حضور پرشور و تاریخی مردم کردستان در استقبال از مقام معظم رهبری نخستین تجلی این سفر مبارک بود.

رحمت‌الله میرزایی اظهارداشت: رهنمودهای رهبری باید مورد توجه قرار گیرد و همه باید به سمت و سوی تحقق منویات معظم‌له حرکت کنند.

انتهای پیام/79003/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول