اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیتی جامعة الزهرا(س):

فضای غبارآلود فتنه فرهنگی در دوران امام باقر(ع) ایجاد شد

معاون تربیتی جامعة الزهرا(س) گفت: عده‌ای در دوران امام باقر(ع) از داخل جامعه اسلامی مشغول مکتب‌سازی شدند به طوری که فضای غبارآلود فتنه فرهنگی ایجاد شده بود که امام با آنها مبارزه کرد.

فضای غبارآلود فتنه فرهنگی در دوران امام باقر(ع) ایجاد شد

حجت‌الاسلام احمد شیخ بهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: پیشوای پنجم در زمانی زندگی می‌کردند که در حقیقت دوران ضعف حکومت بنی امیه و برپایی قیام‌های متعدد در جهان اسلام بود.

وی خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) فرصتی پیدا کرد تا از این فضا بهترین استفاده را ببرد و در شرایط مختلف بهترین موضع‌گیری را داشت.

معاون تربیتی جامعة الزهرا(س) با اشاره به اقدامات پیشوای پنجم شیعیان گفت: تربیت شاگردان نشان‌دهنده کار عظیم این امام بزرگوار است و ایشان شاگردان را به صورت تخصصی تربیت می‌کردند.

وی به مشکلات دوران امام محمد باقر(ع) اشاره کرد و افزود: در همه مسائل اعتقادی و توحیدی در آن دوران اختلاف نظر وجود داشت که امام بسیاری از این مشکلات را حل کرد.

شیخ بهایی خاطرنشان کرد: افکار و اندیشه‌های مختلف از ایران و روم به امام محمد باقر(ع) هجوم می‌آورد و عده‌ای از داخل جامعه اسلامی مشغول مکتب‌سازی شدند به طوری که فضای غبارآلود فتنه فرهنگی ایجاد شده بود.

وی عنوان داشت: امام باقر(ع) و امام صادق(ع) با این افراد مشغول مناظره و مباحثه بودند و شاگردان این امامان طوری تربیت می‌شدند که با این افکار و اندیشه‌های نوظهور مقابله کنند و در مباحثات و مناظرات از منطق صحیح برخوردار باشند.

معاون تربیتی جامعة الزهرا(س) ادامه داد: در آن دوران عده‌ای با گرایش به صوفی‌گری با کار و تلاش مخالف بودند در این مکان امام باقر(ع) در صحنه‌ها کار و تلاش خود را نشان می‌دهد.

وی عنوان داشت: اگر بخواهیم در برابر تحریم‌ها حماسه اقتصادی خلق کنیم باید از کار و تولید به عنوان فرهنگ الگو بگیریم.

شیخ بهایی یادآور شد: امام محمد باقر(ع) به باقرالعلوم ملقب شده بود و در همه علوم ورود داشت و شاگردان حضرت نیز با تشکیل حوزه علمیه علوم را منتقل می‌کردند.

انتهای پیام/78003/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول