اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی

برنامه‌های گرامیداشت هفته میراث فرهنگی در استان مرکزی اعلام شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی برنامه‌های گرامیداشت هفته میراث فرهنگی در استان را اعلام کرد.

برنامه‌های گرامیداشت هفته میراث فرهنگی در استان مرکزی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مجتبی رضوانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 25 اردیبهشت تا 3 خردادماه به عنوان هفته میراث فرهنگی نامگذاری شده است که در این هفته برنامه‌های مختلفی توسط این اداره در سطح استان اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: رونمایی از مرمت‌‌های صورت گرفته در سال‌های متوالی از جمله امامزاده فارسیجان اراک، مسجد وقف محله تفرش، مسجد انقلاب ساوه، تجلیل از بزرگان و خادمان میراث فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌های این استان در هفته گرامیداشت میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: افتتاح خانه باستان‌شناسی در منزل حسن‌پور به عنوان مرکزی برای تبادل اطلاعات باستان‌شناسی در استان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

رضوانی افتتاح دفتر مطالعات سنگ نگاره‌های استان در خمین به عنوان مرکزی برای جمع‌آوری اطلاعات در زمینه سنگ‌نگاره‌ها نظیر انواع نقوش به کار رفته در این نگاره‌ها و مقایسه‌های تطبیقی با دیگر نقاط ایران و جهان را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح دفتر مطالعات اسناد و نسخ تاریخی و مشاهیر استان در آشتیان به عنوان مکانی برای مطالعه انواع خط‌‌ های کاربردی در روزگاران گذشته در منطقه مرکزی و همچنین مطالعه نسخ و اسناد تاریخی موجود در استان و شناخت مشاهیر و مفاخر استان، افتتاح موزه‌ مردم‌شناسی تفرش و نمایش آثاری از زندگی گذشتگان در قالب ابزار و آلات و وسایل در دوره‌های مختلف به عنوان دومین موزه این شهرستان از برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی موزه‌ها است.

رضوانی تصریح کرد: کویر میقان یا دریاچه نمک از دیرباز برای تهیه نمک توسط اهالی منطقه بوده است که به عنوان موزه‌ای طبیعی در فضای زیبای کویر میقان در دست مطالعه قرار گرفته است به همین منظور افتتاح اکو موزه کویر میقان و رونمایی از مطالعات باستان‌شناسی سرسختی و افتتاح موزه باستان‌شناسی سرسختی شازند نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به همین مناسبت است.

انتهای پیام/87003/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول