اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی شوشتر:

بودجه‌ای برای تملک و مرمت خانه‌های قدیمی شوشتر وجود ندارد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر گفت: برای تملک خانه‌های قدیمی در شوشتر بودجه‌ای در اختیار این اداره قرار نگرفته است.

بودجه‌ای برای تملک و مرمت خانه‌های قدیمی شوشتر وجود ندارد

سیدحسین موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: امسال هنوز بودجه‌ای برای تملک خانه‌های قدیمی و مرمت آن‌ها به میراث فرهنگی شهرستان شوشتر اختصاص نیافته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه افزود: برای تملک خانه‌های تاریخی و مرمت آن‌ها در سطح شوشتر فعلا هیچ کاری انجام نشده است.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شوشتر در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه سال گذشته در این راستا کارهای زیادی انجام شده است ولی در سال‌جاری اعتباری در این زمینه نداریم.

وی تصریح کرد: منتظر بودجه هستیم تا در سال جدید نیز اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم و خانه‌های قدیمی را شناسایی کرده تا آسیب‌شناسی کنیم.

موسوی بیان کرد: اگر کسی خانه واجد شرایطی داشته باشد که می‌شود از آن خانه بهره‌برداری فرهنگی شود و از آن استفاده کرده می‌تواند به اداره میراث فرهنگی شهرستان شوشتر معرفی کند تا اقدامات لازم برای بهره‌برداری فرهنگی از این اثر تاریخی انجام شود و عموم بتوانند از آن استفاده کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شوشتر عنوان کرد: از مردم می‌خواهیم توجه بیشتری به حوزه میراث فرهنگی نشان داده و حمایت کنند که بتوانیم این میراث را حفظ کنیم و شاهد نابودی آن‌ها نباشیم.

وی در پایان اظهار کرد: باید از این خانه‌های تاریخی بهره‌برداری فرهنگی داشته باشیم تا تشویقی برای نسل فعلی و نسل آینده باشد که این آثار را حفظ کنند و برای حفاظت از آن تلاش بیشتری انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، شوشتر با قدمتی 6 هزار ساله از جمله شهرهای نخستین ایران زمین است که در سال 88 به دلیل قدمت و منحصر به فرد بودن 13 اثر سازه‌های آبی آن به ثبت جهانی رسیده است.

انتهای پیام/72006/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول