اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

شوراها حتی 20 درصد ظرفیت خود را به نمایش نگذاشته‌اند / جایگاه شوراها باید احیا شود

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: شوراها به رغم 14 سال عمر خود به دلیل محدودیتی که نهادهای قانونگذار و اجرایی برای آن به وجود آورده‌اند حتی نتوانسته‌اند 20 درصد ظرفیت خود را به نمایش بگذارند.

شوراها حتی 20 درصد ظرفیت خود را به نمایش نگذاشته‌اند / جایگاه شوراها باید احیا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری ظهر امروز در نشست اعضای کمیسیون‌های شورای شهر اردبیل اظهار داشت:‌ جایگاه شورا را می‌توان از دو دیدگاه تبیین کرد که یکی جایگاهی است که در قانون اساسی برای شوراها پیش‌بینی شده و دیگری جایگاهی است که در حال حاضر شوراها از آن برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: جایگاهی که در قانون اساسی وجود دارد جایگاهی بسیار وسیع‌تر از جایگاه کنونی است به طوری که وضعیت کنونی شوراها 20 درصد جایگاه واقعی شوراها هم نیست.

رئیس شورای شهر اردبیل با ابراز تاسف از بها ندادن دولت و مجلس به شوراها در 14 سال گذشته ادامه داد: از مجلس و دولت به ویژه شخص رئیس جمهور انتظار می‌رود جایگاه شوراها را تا جایی که در قانون اساسی پیش‌بینی شده ارتقا دهد.

سرداری به وضعیت تحولی شورای سوم اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه دور سوم شورا از وجود افراد مستعدی بهره می‌برد اگر همکاری لازم از سوی مسئولان استانی و شهرستانی در شش سال خدمت شورای سوم همراه شورا بود تصمیمات شورای سوم می‌توانست پیش از اینها زمینه شکوفایی شهر را فراهم کند.

این مسئول تصریح کرد: در برخی از موارد شاهد هستیم که همکاری‌ها از سوی برخی از مسئولان انجام نپذیرفت که انتظار می‌رود در شورای چهارم این نقیصه برطرف شده و همکاری‌های حداکثری را شاهد و ناظر باشیم.

رئیس شورای شهر اردبیل به تبادل نظر صورت گرفته بین اعضای شورای شهر در خصوص معضلات و مشکلات شهری در فصول مختلف اشاره کرد و گفت: تدبیر مناسبی در این زمینه اندیشیده شد که از آن جمله برداشتن مرز مرکز شهر با حاشیه شهر بود که ما تلاش کردیم یکسان حتی با اولویت توسعه مناطق اطراف شهر چهره محرومیت‌ را از آن مناطق بزداییم.

سرداری یادآور شد: به لحاظ اینکه تراکم جمعیت در حاشیه شهر بیشتر از مرکز بود از نظر فرهنگی و اجتماعی یکسری ابهامات در افکار عمومی ایجاد می‌شد که سبب شد در مسائل مختلف اجتماعی تاثیرات منفی آن را شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: در بحث مسکن شاهد افزایش نامتعارف قیمت در مرکز شهر و در نقطه مقابل افول و عدم استقبال عمومی برای خرید مسکن در حاشیه شهر بودیم که سبب دو قطبی شدن و در نتیجه بروز یکسری مشکلات فرهنگی می‌شد که شورا در این زمینه عالمانه ورود پیدا کرد و مدیریت شهر را بر اساس شهر واحد و یکپارچه در دستور کار قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای شهر اردبیل در پایان سخنان خود اذعان داشت: در تصمیماتی که در مورد چگونگی خدمات شهری اتخاذ شد شورا همواره بر این تاکید داشت که خدماتی که برای شمال شهر ارائه می‌شود عیناً برای جنوب نیز ارائه شود.

انتهای پیام/62005/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول