اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

توسعه پایدار با امنیت محقق می‎شود

استاندار گلستان گفت: یکی از موضوعات اساسی در هر کشوری که می‌تواند توسعه پایدار را به همراه داشته باشد، امنیت پایدار است.

توسعه پایدار با امنیت محقق می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان و به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، جواد قناعت در نخستین همایش ملی «تفرجگاه‎ها، نظم و امنیت» در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی گلستان اظهار داشت: امنیت پایدار مظهر عمومی دارد که مصداق بارز آن، مراکز عمومی و تفرجگاه‎هاست که موجب توسعه پایدار می‎شوند.

وی تصریح کرد: در هر منطقه‎ای که امنیت پایدار وجود دارد، آن منطقه مظهر عمومی احساس امنیت است.

استاندار گلستان اذعان داشت: برخی رسانه‎ها، از کوچک‎ترین مشکل، بزرگ‎ترین مشکلات را می‎سازند و موجب ایجاد احساس ناامنی در جامعه می‎شوند.

قناعت ادامه داد: براساس شاخص‎ها و ضرایب امنیتی در جهان، ایران اسلامی از امن‎ترین کشورهای دنیاست و تهران نیز از شهرهای امن جهان محسوب می‎شود.

وی افزود: در حوزه احساس امنیت، جا برای کار کردن بسیار فراوان است و نیروی انتظامی نیز باید دقت لازم را در این بخش داشته باشد.

قناعت تأکید کرد: در هر منطقه‎ای که امنیت و احساس امنیت وجود داشته باشد، می‎تواند به توسعه کمی و کیفی منطقه و در نهایت، صنعت توریسم و جذب سرمایه‎گذاری، کمک مضاعفی کند.

استاندار گلستان گفت: با یافته‎های نوین پژوهشی می‎توان به اهداف و برنامه‎ها در زمینه توسعه پایدار در جامعه رسید.

وی اظهار کرد: وجود امنیت به عنوان نیاز فردی، عمومی و اجتماعی، یک ضرورت است و دستیابی به آن با توجه به یافته‎های پژوهشی ممکن است.

قناعت یادآور شد: پلیس در کنار مأموریت‎های ذاتی خود، باید به نیاز مردم که همان امنیت و احساس امنیت در جامعه است، پاسخ مثبت دهد.

استاندار گلستان گفت: در این همایش چهار محور «طبیعی»، «اجتماعی»، «اقتصادی» و «مدیریتی» تفرجگاه‎ها به درستی هدفگذاری شده که پیش شرط همه این محورها، «نظم و امنیت» است.

قناعت افزود: امنیت و اقتداری که در کشور وجود دارد، محصول مجاهدت‌های همه مجاهدان والامقام است که جان خود را تقدیم این نظام و انقلاب کرده‎اند و امروز رسالت نیروی انتظامی پاسداری از این موهبت الهی است.

استاندار گلستان گفت: با توجه به مشکلات در کشورهای دیگر امروز به برکت خون شهدا در کشور ایران اسلامی، شاهد صلح، آرامش، امنیت و حفظ و پایداری آرمان‎های انقلاب هستیم.

به گفته قناعت، امروز نیروی انتظامی حول سه محور «قانون»، «اقتدار» و «انضباط» به اقتدار رسیده و در واقع این نیروی مقتدر و قانونگر است و روز به روز که جلوتر می‌رویم، انضباط حرف اول را در این نیرو می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: منزلت و مقتدر بودن در این نیرو حول سه محور مذکور با الهام گرفتن از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، موجب سرآمد شدن و الگو شدن ناجا در عرصه‎های بین‎المللی می‎شود، چراکه معتقدیم ملت انقلابی ایران شایسته بهترین‎هاست.

قناعت، موضوعات طبیعی، اقتصادی و اجتماعی را از محورهای اصلی این همایش دانست و اظهار امیدواری کرد که این همایش بتواند به اهداف خود دست پیدا کند و مانند سایر همایش‎ها از خروجی خوبی برخوردار باشد.

استاندار گلستان در پایان بیان داشت: پژوهش در عرصه تفرجگاه‎ها با پیشرفت نظم و امنیت می‎تواند ضعف، قوت و تهدیدها را نمایان کند و وقتی که این‎ها مشخص شود، همانند یک چراغ راه برای متولیان در این عرصه خواهد بود.

انتهای پیام/2307/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول