اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل خبر داد

اعزام 14 شمشیرباز برای تعیین رنکینگ

رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل گفت: 14 شمشیرباز استان اردبیل با حضور در مسابقات جایزه بزرگ کشور موفق شدند تا در رنکینگ فدراسیون شمشیربازی جایگاهشان را بهتر بشناسند.

اعزام 14 شمشیرباز برای تعیین رنکینگ

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هادی صباغی عصر امروز در مراسم بازگشت شمشیربازان استان اردبیل از مسابقات جایزه بزرگ کشوری اظهار داشت: این مسابقات برای دو گروه بانوان و آقایان از تاریخ 12 تا 20 اردیبهشت‌ماه برگزار شد که هدف آن تعیین رنکینگ شمشیربازان کشوری و استان اردبیل بوده است.

وی تصریح کرد: ما در طول سال دو نوع مسابقه را در سطح ملی شاهد هستیم که یکی از آنها جایزه بزرگ کشور و دیگری مسابقات قهرمانی است که در هر دو سطح شمشیربازان استان اردبیل با توان و قدرت مضاعف حاضر می‌شوند.

صباغی با بیان اینکه همه ساله فدراسیون شمشیربازی با این مسابقات جایگاه شمشیربازان کشور را تعیین و امتیاز آنها را مشخص می‌کند، خاطرنشان کرد: ما در سال‌های اخیر در این رنکینگ و امتیازدهی یک روند جهشی و رو به بهبود داشتیم.

این مسئول اضافه کرد: 14 بازیکن ما در این مسابقات حاضر شده بودند که در دو اسلحه سابر و اپه با رقبای خود رقابت کرده و جایگاه این 14 بازیکن به زودی اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: پنج شمشیرباز در رشته سابر و 9 شمشیرباز نیز در رشته اپه حاضر شده بودند که ما به غیر از دو بازیکن که در گروه سنی امید داشتیم، مابقی شمشیربازان ما از گروه سنی نوجوانان و جوانان بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل، هدف از اعزام شمشیربازان به این مسابقات را آن هم با اولویت شمشیربازان نوجوان و جوان، کسب تجربه و رسیدن به خودباوری برای شمشیربازان اعلام کرد و ادامه داد: به یقین حضور در این میدان استرس‌ها را کاهش می‌دهد و توان بازیکن را مضاعف می‌کند.

صباغی در ادامه یادآور شد: از برنامه‌های پیش‌رو در کوتاه مدت حضور شمشیربازان در مسابقات قهرمانی غرب آسیا در گروه سنی جوانان و نوجوانان است و در کنار آن اعزام به مسابقات جهانی نیز از سوی فدراسیون جزء اولویت‌های اصلی محسوب می‌شود.

وی گفت:‌ حضور بازیکنان و شمشیربازان ما در این میادین سبب می‌شود تا با کسب تجربه بتوانند مدال‌های رنگارنگی را نیز برای کشورمان به ارمغان آورند.

صباغی همچنین از دعوت دو شمشیرباز استان اردبیل برای تیم ملی نونهالان کشور خبر داد و افزود: حضور این دو بازیکن در تیم ملی نونهالان شمشیربازی کشور و اعزام به مسابقات جهانی و آسیایی سبب می‌شود تا بازیکنان ما به مرز پختگی و آمادگی کامل برسند.

انتهای پیام/62001/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول