اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هاپکیدو ایران خبر داد

حضور 38 بازیکن خارجی در مسابقات آسیایی هاپکیدو رشت

رئیس انجمن هاپکیدو ایران گفت: تاکنون 38 بازیکن خارجی از هشت کشور برای حضور در مسابقات آسیایی هاپکیدو در رشت اعلام آمادگی کردند.

حضور 38 بازیکن خارجی در مسابقات آسیایی هاپکیدو رشت

محمدرضا هاشم‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت این شهر برای برگزاری مسابقات آسیایی هاپکیدو، اظهار کرد: بنر مسابقات در سطح شهر به منظور اطلاع‌رسانی برای علاقه‌مندان به این ورزش نصب شده است.

وی درباره مشکل تاسیسات سالن شش هزار نفری شهدای رشت، افزود: مشکل تاسیسات و قطعی برق این سالن با تلاش‌های انجمن هاپکیدو برطرف شده و شرایط برای برگزاری سالن مهیا است.

رئیس انجمن هاپکیدو ایران با اشاره به نفرات شرکت کننده در رقابت‌های آسیایی رشت، اضافه کرد: در این مسابقات 60 بازیکن ایرانی و خارجی حضور دارند.

وی گفت: از این تعداد، 22 ورزشکار از ایران و 38 رزمی‌کار از هشت کشور دیگر آسیایی هستند که برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گفته هاشم‌پور، کشورهای ایران، کره‌جنوبی، نپال، امارات متحده عربی، بحرین، ژاپن، هندوستان، مالزی و  افغانستان در مسابقات آسیایی هاپکیدو حضور دارند.

دبیرکل فدراسیون جهانی هاپکیدو با اشاره به عضویت 13 کشور آسیایی در رشته هاپکیدو، اذعان کرد: فدراسیون جهانی هاپکیدو تصمیم دارد این رشته ورزشی را المپیکی کند و هاپکیدو را در دنیا گسترش دهد.

وی درباره وضعیت هاپکیدو در ایران، خاطرنشان کرد: 17 استان کشور در این رشته ورزشی فعالیت دارند و 300 مربی نیز در سطح کشور در رشته هاپکیدو فعالیت می‌کنند.

هاشم‌پور در تعریف هاپکیدو، یادآور شد: هاپکیدو به معنای استفاده از نیروی حریف علیه خودش است زیرا یک هاپکیدو کار در هنگام دفاع در مقابل ضربات حریف با دست و پا و یا با سلاح، به جای قرار گرفتن در مقابل مسیر حرکت نیروی مهاجم، با نیروی او هم‌مسیر می‌شود و نیروی جنبشی حاصل از حرکت حریف نیز به خدمت وی در می‌آید.

به گزارش فارس، رقابت‌های آسیایی هاپکیدو 30 فروردین جاری در رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/84002/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول