اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل مطرح کرد

اعتکاف بازدارنده در برابر تهاجم فرهنگی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: اعتکاف بهترین فرصت در بازیابی هویت و اصالت معنوی و نقطه رودررویی با هجمه‌های فرهنگی است که دشمن برای نسل آینده ما تدارک دیده است.

اعتکاف بازدارنده در برابر تهاجم فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در جلسه برنامه‌ریزی برای برگزاری آیین اعتکاف در مساجد استان اردبیل اظهار داشت: ما معتقدیم برگزاری چنین برنامه‌های معنوی همه‌ساله بخشی از هجمه‌های فرهنگی، تبلیغی و اعتقادی دشمنان را نقش بر آب کرده و یک مصونیت در برابر این خطرها و هجمه‌ها ایجاد می‌کند.

وی، اعتکاف را ظرفیت عظیم معنوی در خودسازی فردی و اجتماعی توصیف کرد و افزود: امسال نیز همزمان با ایام‌البیض آیین اعتکاف با محور قرار دادن مردم و بر پایه معنویت مساجد و مکان‌های مذهبی برگزار می‌شود که بیشترین مخاطبان این برنامه نیز جوانان و نوجوانان هستند.

ستوده به فرا رسیدن ماه رجب، ماه استغفار و دعا و دور شدن از هرگونه پلیدی و اعمال زشت اشاره کرد و ادامه داد: ‌ماه رجب که از فردا آغاز می‌شود، فرصت خوبی را برای خودسازی ایجاد می‌کند تا با اعمال نیک و پسندیده و دوری از گناهان بتوانیم فرصت عبادت و اطاعت ناب الهی را غنیمت بشماریم.

این مسئول با بیان اینکه سراسر این ماه پر از نور رحمت و معرفت نبوی است، اضافه کرد: خود رسول‌الله (ص) در احادیث و روایاتی اعلام کرده است که ماه رجب ماه خداست، ماه شعبان ماه من است و ما رمضان نیز ماه بندگان است تا به تعبد و نقطه سعادت فردی و اجتماعی دست پیدا کنند.

وی در ادامه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در سوم تا پنجم خرداد اشاره کرد و یادآور شد: در حال ارزیابی نهایی از تعداد مساجد و مشارکت فضاهای معنوی در استقبال از آیین اعتکاف سه روزه رجب هستیم که امیدواریم به زودی مساجد در نظر گرفته شده برای این طرح اعلام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: بر این اساس تبلیغات اسلامی و سایر نهادهای مرتبط نقش هدایت و برنامه‌ریزی محتوایی را دارند.

ستوده با اشاره به افزایش سالانه معتکفان در استان اردبیل افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مراسم معنوی اعتکاف امسال نیز به شکل مناسب، آبرومند، بر محور مردم و پایه مسجد و مکان‌های مذهبی در روزهای 13 تا 15 رجب برگزار می‌شود.

وی، این آیین را بهترین فرصت برای تمرین بندگی و صعود به بهترین و اصیل‌ترین جایگاه معنوی و عبادی توصیف کرد و اظهار داشت:‌ اعتکاف در حقیقت روزنه‌ای به عالم بالا و مقدمه‌ای برای ترک گناهان است.

ستوده، نیکوترین خصلت‌های یک مسلمان واقعی را صدق در عمل و گفتار توصیف کرد و ادامه داد: در سایه عبودیت و اعتکاف این شایسته‌ترین خصلت انسانی به نقطه ظهور و بروز می‌رسد.

وی تصریح کرد: ‌اعتکاف زمانی است که از دنیای مادی و حیات حیوانی خلاصی پیدا کنیم و فرصتی به دست آوریم تا در عبودیت الهی به نقطه عالی انسانیت و اعمال نیک الهی‌گونه دست یابیم تا هویت واقعیمان که همان دور شدن از ظواهر و پیوست به سعادت حقیقی است، دست پیدا کنیم.

ستوده با قدردانی از تمامی دستگاه‌های اجرایی در برگزاری مناسب آیین اعتکاف امسال خاطرنشان کرد: امیدواریم حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به سمتی باشد تا همه از فرصت پیش آمده معنوی بهترین بهره را بگیرند.

انتهای پیام/62007/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول