اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

13 تا 15 رجب صورت می‌گیرد

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در سمیرم

رئیس شورای اسلامی شهرستان سمیرم گفت: مراسم معنوی اعتکاف زیر نظر هیئت امنای مساجد در سمیرم برگذار می‌شود.

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در سمیرم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سمیرم ظهر امروز در نخستین نشست هماهنگی اعضای ستاد برگزاری مراسم معنوی اعتکاف این شهرستان اظهار کرد: اعتکاف یک حرکت فرهنگی و معنوی اسلامی است که زمینه ارتباط فرد با معبود را فراهم می‌آورد.

وی با اشاره به حضور پرشور جوانان در این مراسم معنوی افزود: با توجه به قرار گرفتن اعتکاف امسال در ایام امتحانات پیش‌بینی می‌شود حضور دانش‌آموزان و دانشجویان نسبت به سال‌های قبل کمتر باشد.

حجت الاسلام محمدجواد رضائی تصریح کرد: در سال گذشته شش مسجد در شهرستان سمیرم میزبان بیش از 300 معتکف بود که بیشترین تعداد شرکت کنندگان این مراسم معنوی جوانان بودند.

وی ادامه داد: اعزام مبلغ به مساجد، اجرای دعا و زیارت، برگزاری مسابقات قرآنی، گفتمان‌های دینی، برپایی محافل قرآنی، دینی و مذهبی، تهیه و توزیع ادعیه ماه رجب و احکام معتکفان از جمله برنامه‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی برای معتکفان است.

در ادامه نشست رئیس شورای اسلامی شهرستان سمیرم گفت: به منظور مشارکت همگانی بهتر است مراسم معنوی اعتکاف امسال به صورت مردمی و خودجوش و با مشارکت هیئت امنای مساجد اعتکاف شهرستان برگزار شود.

محمد ابراهیم پیرمرادیان ادامه داد: با توجه به اینکه برخی افراد توانائی مالی شرکت در این سنت حسنه را ندارند باید در راستای حمایت از این اقشار، افراد توانمند شهرستان را دعوت به مشارکت در اجرای مراسم کنیم.

به گزارش فارس، مراسم اعتکاف همه‌ ساله در ایام‌البیض ماه رجب 13 تا 15 رجب با حضور پرشور مسلمانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2301/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول