اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز:

آیین اعتکاف در مساجدمحوری استان البرز برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز از برگزاری آیین معنوی اعتکاف در مساجدمحوری استان البرز خبر داد.

آیین اعتکاف در مساجدمحوری استان البرز برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام سیدعباس مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری هر چه باشکوه این مراسم معنوی در مساجدمحوری این استان اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: در این راستا در نظر داریم برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی از جمله سخنرانی، مداحی و قرائت ادعیه و قرآن کریم را برای معتکفین در سال‌جاری برگزار کنیم.

این مسئول با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ستاد این مهم با حضور نماینده آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد اقامه نماز استان و نماینده امام جمعه و شهرداری کرج تشکیل و آغاز به کار کرده است.

مسعودی اعتکاف را پرورش جسم و جان عنوان کرد و ادامه داد: انسان آمیزه‌ای از این دو نیاز است که با برگزاری این مراسم معنوی می‌تواند علاوه بر پرورش جسم و جان خود به سعادت و کمال نیز دست پیدا کند.

*اعتکاف مناجاتی شیرین و زیبا است

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اعتکاف را مناجاتی شیرین و زیبا و هم کلامی موجودی ضعیف با منشأ قدرت‌ها ذکر کرد و گفت: ماه رجب ماه تحول است،‌ عاکفان کوی دوست، با حضور در صحن و سرای دوست، پله‌های سلوک را پیموده و پله پله به خدا نزدیک‌تر می‌شوند.

مسعودی با بیان اینکه هر سال در ایام نام‌نویسی آیین معنوی اعتکاف با توجه به استقبال مردم تعداد مساجدی که در شهرستان‌های این استان در نظر گرفته می‌شود، متغیر است افزود: برای اینکه بتوانیم پذیرای تمامی معتکفین و متقاضیان باشیم برنامه‌ریزی‌های اساسی لازم است.

وی اظهار داشت: سال گذشته 13 هزار نفر در استان البرز در این آیین معنوی شرکت کردند و بیشترین آن‌ها جوانان و نوجوانان بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به همزمانی این آیین با امتحانات دانش‌آموزان، تعداد معتکفین در سال‌جاری نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

وی افزود: امسال نیز مانند سال‌های گذشته برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی از جمله سخنرانی، مداحی و قرائت ادعیه و قرآن کریم برای معتکفین در نظر گرفته شده است.

مسعودی یادآور شد: توزیع بسته‌های فرهنگی، پاسخ به شبهات دینی، بیان احکام آیین اعتکاف از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این آیین است.

امسال آیین معنوی اعتکاف از سوم تا پنجم خرداد ماه مصادف با 13 تا 15 ماه رجب در مساجد جامع و محوری استان البرز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2302/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول