اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان خبر داد

برگزاری 30 ویژه‌برنامه ایام اعتکاف در کنگان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان از برگزاری 30 ویژه‌برنامه ایام اعتکاف در این شهرستان خبر داد.

برگزاری 30 ویژه‌برنامه ایام اعتکاف در کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی ظهر امروز در نشست هماهنگی اعتکاف در کنگان اظهار داشت: گسترش فعالیت‌های دینی و مذهبی در سطح جامعه امری بسیار مهم و ارزشمند است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان به تشریح فعالیت‌های اجرای اعتکاف در این شهرستان پرداخت و افزود: در راستای جذب نوجوانان و جوانان به‌ سوی برنامه‌های دینی، اداره تبلیغات اسلامی کنگان به زمینه‌سازی شرکت گسترده اقدام کرده است.

وی گفت: اعتکاف فواید ارزنده‌ای از جمله حضور در نماز جماعت، نیایش‌های سحری، نماز شب، دوری از تعلقات مادی، به فکر فقرا و زیردستان بودن دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان از برگزاری 30 ویژه‌برنامه ایام اعتکاف در کنگان خبر داد و یادآور شد: برگزاری جلسات در سطح اداره، برگزاری جلسات واحد خواهران اداره تبلیغات اسلامی با حضور بسیج خواهران کنگان، انتشار و توزیع تراکت ثبت‌نام در سطح شهر، نصب پلاکارد اطلاع رسانی مراسم، مشخص کردن مساجد محل اعتکاف، رایزنی با دفاتر ائمه جمعه کنگان و سیراف و هماهنگی با نیروی انتظامی برای تامین امنیت معتکفان از اهم اقدامات این اداره است.

اهرمی با بیان اینکه اعتکاف دری به ‌سوی گنجینه‌های معنوی الهی است، گفت: اعتکاف فرصت ‏بسیار مناسبى است تا انسانى که در پیچ و خم‏‌هاى زندگی غرق شده خود را بازیابد و به قصد بهره بردن از ارزش ‌هاى معنوى از علایق مادى دست بکشد تا بتواند خود را در اختیار پروردگار بگذارد و تقاضا کند که او را در راه راست ثابت نگهدارد و به دریاى بیکران انس و مهر خداوند که یکسره مغفرت و رحمت است، متصل کند.

وی افزود: اعتکاف عملی ارزشمند است در آن می‌توان خانه دل را از اغیار تهی کرد، نور محبت خدا را در آن جلوه‌گر ساخت، خود را وقف عبادت کرد، لذت میهمان شدن بر سر سفره احسان و لطف الهی چشید، زمام دل و جان را به دست خدا سپرد و همه اعضاء و جوارح را در حصار اراده حق به بند کشید.

انتهای پیام/2451/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول