اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل بیمه روستائیان و عشایری کشور:

بیش از 1 میلیون روستایی زیر پوشش بیمه روستایی قرار دارند

مدیر عامل بیمه روستائیان و عشایری کشور گفت: یک میلیون و 120 هزار روستایی کشور زیر پوشش صندوق بیمه روستایی قرار دارند.

بیش از 1 میلیون روستایی زیر پوشش بیمه روستایی قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید مجید موسویان بعدازظهر امروز در جلسه شورای اشتغال استان حضور یافت و در مورد روش جذب و تعهدات بیمه روستایی و عشایری توضیح داد.

وی با بیان اینکه دولت با سیاست ایجاد مشاغل خانگی، حمایت از مشاغل زودبازده و خوداشتغالی قصد رفع بیکاری از جامعه را داشته است، اظهار داشت: این روند تا چهار سال آینده متقاضی دارد و همچنان در این حوزه‌ها اشتغال ایجاد می شود.

موسویان افزود: با توجه به کاهش روند جمعیتی چند سال آینده با فرصت شغلی که هم‌اکنون ایجاد شد با کمبود نیروی کار مواجه می‌شویم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در چنین مقاطعی برای حل مشکل کمبود نیروی شاغل فشارهایی به صندوق بیمه‌ای و بازنشستگی وارد می‌شود که شاهد تقاضای بازنشستگی پیش از موعد، معافیت در حق بیمه و بسیاری از این دست مشکلات خواهیم بود.

مدیر عامل بیمه روستایی و عشایری کشور به سخنان رهبری در روز کارگر اشاره کرد و گفت: در سال حماسه اقتصادی رهبری مخاطبان خود را علاوه بر دولت و تولیدکننده‌ها به مصرف‌کنندها نیز توصیه‌هایی داشت.

وی افزود: برای تحقق شعار حماسه اقتصادی باید برنامه‌های اقتصادی کشور به سمتی هدایت شود که بیش از هشت ساعت کار مفید صورت گیرد.

موسویان با اشاره به اینکه افراد تا زمانی که توان دارند باید به کار کردن متعهد شوند، تصریح کرد: به طور مثال، فردی از سن 24 سالگی زیر پوشش نظام بیمه‌ای قرار می‌گیرد و در سن 45 سالگی بازنشسته می‌شود و در ردیف مستمری‌بگیران قرار می‌گیرد در حالی که تا سن 60 سالگی فرد توان کارکردن دارد.

وی یک سوم جمعیت کشور را روستایی و عشایری عنوان کرد و ادامه داد: روزانه شاهد کاهش حضور جمعیت روستایی و عشایری از مناطق دوردست هستیم.

موسویان با اشاره به اینکه اگر جمعیت روستایی و عشایری زیر پوشش بیمه ما قرار نگیرند در بحث بیمه‌ای فشار زیادی به دولت وارد می‌آید، بیان داشت: بیشتر عشایر و روستایی زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی می‌روند.

وی به فعالیت هشت ساله بیمه روستایی و عشایری در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود سه میلیون خانوار روستایی و عشایری تاکنون یک میلیون و 120 هزار خانوار روستایی و عشایری زیر پوشش بیمه‌ای ما قرار گرفتند.

مدیر عامل بیمه روستایی و عشایری کشور با بیان اینکه بیشتر استان‌های کویری زیر پوشش بیمه‌ای ما درآمدند، افزود: استان‌های شمالی و بوشهر به دلیل وجود نعمات الهی کمتر از بیمه روستایی و عشایری استقبال کردند.

وی به حمایت دقیق از بیمه‌شده‌های زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: در قانون بودجه سال 92 برای بیمه روستایی و عشایری اعتبار پیش‌بینی شد و دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند تا همه روستائیان زیر پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایری قرار گیرند.

موسویان عضویت در صندوق بیمه روستایی و عشایری را آسان دانست و خاطرنشان کرد: حق بیمه یک ساله 390 هزار تومان است که از کل مبلغ بیمه‌ای سهم طرف قرارداد ما پنج درصد است و دو درصد را دولت پرداخت می‌کند.

وی سن بازنشستگی در صندوق بیمه روستایی و عشایری را 60 سال اعلام کرد و یادآور شد: از 15 تا 55 سال برای مردان و تا 50 سال برای بانوان می‌توانند عضو صندوق بیمه روستایی شوند و مستمری بازنشستگی و از کار افتادگی دریافت کنند.

انتهای پیام/86006/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول