اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کامران باقری لنکرانی:

روابط اقتصادی باید متأثر از روابط سیاسی کشور باشد/ حضور گسترده مردم اولویت است

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: روابط اقتصادی باید متأثر از روابط سیاسی کشور باشد.

روابط اقتصادی باید متأثر از روابط سیاسی کشور باشد/ حضور گسترده مردم اولویت است

به گزارش خبرگزای فارس از اسلامشهر، کامران باقری لنکرانی ظهر امروز در نشست روشنگری سیاسی که از سوی بسیج دانشجویی و تشکل‌های سیاسی و اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد، اظهار داشت: اصل برقراری رابطه ما با کشورها رابطه دوستانه و منظوم است، روابط اقتصادی ما با دیگران، باید متاثر از روابط سیاسی کشورمان باشد.

وی ادامه داد: انتخاب چه کسی، به عنوان رئیس‌جمهور اولویت دوم ما است، حضور حداکثری و گسترده مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی مهمترین اولویت و اصل اول در انتخابات امسال است.

لنکرانی افزود: اصل برقراری روابط اقتصادی ما با کشورهایی است که با آن‌ها روابط سیاسی خوبی داریم، روابط اقتصادی ما متاثر از روابط سیاسی کشورمان خواهد بود.

*اتهام فضای انتخابات را ناسالم می‌کند

وزیر بهداشت دولت نهم بیان داشت: اگر بخواهیم در تبلیغات انتخاباتی و کسب رأی از مردم، به دیگران اهانت کنیم، فضای انتخابات ناسالم می‌شود لذا باید در جهت حفظ آرامش و مشارکت و حضور گسترده مردم تلاش کنیم.

لنکرانی افزود: انتخابات نباید یک صحنه تخاصم بین کاندیداها و یا طرفداران آن‌ها باشد، بلکه این انتخابات باید زمینه‌ای برای حفظ منافع ملی و صیانت از آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب شود.

وی یکی از آفت‌های دولت‌های گذشته را داشتن نگاه حزبی به تشکیلات دولت عنوان کرد و گفت: در این دولت‌ها افراد نماینده حزب و گروه خاصی بودند، نه در خدمت آحاد مردم کشور لذا بنا داریم در دولت یازدهم از تمام گروه‌ها و حزب‌ها  کمک بجوییم و متعلق به کشور باشیم.

نماینده جبهه پایداری افزود: تاکید ما بر این است که براساس شخصیت‌های حقیقی افراد به کارگیری شوند و خارج از نگاه حزبی و گروهی کار کنیم.

*عدم استفاده از کار گروهی از نقاط ضعف دولت فعلی است

باقری لنکرانی در بخشی دیگر از سخنان خود کار گروهی را از نقاط مثبت و قوت هر دولتی دانست و اظهار داشت: یکی از انتقاداتی که به دولت فعلی وارد است، عدم استفاده از کار گروهی می‌باشد اگر هم کار گروهی صورت می‌گیرد باید مشاوران و کارشناسان معرفی شوند تا مردم آن‌ها را بشناسند.

وی افزود: افتخار دارم که در دولت یازدهم از همکاران و دوستانی نظیر داودی معاون اول دولت نهم، سلیمانی وزیر ارتباطات دولت نهم و بزرگان دیگری نظیر اسکندری و قاضی‌زاده و دیگران بهره‌مند شوم.

*فردا رونمایی از برنامه‌های پیشنهادی دولت یازدهم را خواهیم داشت

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری تأکید کرد: فردا برنامه پیشنهادی دولت یازدهم را برای اطلاع اقشار مردم معرفی و رونمایی خواهیم کرد.

*به دنیا لبخند بزنیم، تحریم‌ها بر کشور تاثیر خوبی داشت 

سخنران نشست سیاسی دانشجویان در اسلامشهر بیان داشت: در فضای فعلی ما چند نوع رویکرد می‌بینیم و به دنیا لبخند می‌زنیم تا دنیا به ما لبخند بزند، در حالی که دو انتقاد به این رویکرد وارد است، نخست آنکه این رویکرد واقع‌گرایانه نیست که به برخی از دشمنان نظام اگر لبخند بزنیم تا دسته چاقو را به بدنمان وارد می‌کنند.

وی افزود: ما با همه کشورهای دنیا دشمنی نداریم، در میان آن‌ها دوستان خوبی هم داریم، این یک ضعف است که با خیلی از کشورها که رابطه سیاسی خوبی داریم، ولی از ظرفیت اقتصادی خوبی برخوردار نباشیم، ما خوشحالیم که تحریم‌ها برعلیه کشورمان و بر ملت تاثیر خوبی گذاشت. 

*با سیاست کرنش همواره رو به عقب خواهیم بود

باقری لنکرانی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان اظهار داشت: سیاست ما در برابر غرب (اروپای غربی و آمریکای مرکزی) اگر سیاست کرنش باشد، همواره رو به عقب خواهیم بود، عقلانیت به ما حکم می‌کند که در برابر کسی که زیاده‌خواه است، کرنش کنیم.

وی افزود: در فرهنگ دینی ما آمده است که به آدم متکبر حتی سلام نکنید، جهان امروز جهان بزرگی است و ابعاد و ظرفیت‌های زیادی دارد که باید از آن‌ها بهره برد، لبخند بی‌وجهه در برابر آدم متکبر به صلاح مملکت نیست.

*اساس آدم است نه خودرو

وی در ادامه سخنان خود در خصوص مسائل داخلی کشور اظهار داشت: در مدیریت شهری اگر اساس را بر خودرو قرار دهیم، اشتباه است اساس بر آدم است، این انسان است که خودرو را می‌راند پس باید از ارزش و اهمیت بیشتری برخوردار شود.

باقری لنکرانی افزود: ما باید رشد اقتصادی داشته باشیم اما به چه قیمتی! اصل در هر نوع برنامه اقتصادی قاعدتاً باید خارج از شکاف طبقاتی در جامعه باشد، رشد اقتصادی نقطه آرمان ما نیست، بلکه وسیله است.

*شرایط اقتصادی فعلی جامعه عادلانه نیست

وی گفت: قدم اول برای تولید ثروت، توزیع عادلانه ثروت است و در شرایط فعلی جامعه اقتصاد برابر و عادلانه نیست باید نقش فعال دولت مشخص و نمایان‌تر باشد.

باقری لنکرانی تصریح کرد: دولت باید نابرابری‌ها را برهم بزند، فرصت را برای همه آحاد مردم فراهم نماید، ما می‌گوییم اقتصاد باید مردمی و برابر برای همه جامعه باشد.

*افزایش رشد بیکاری دانشگاهیان

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: یکی از نکات آزاردهنده جامعه، رشد 20 تا 30 درصدی دانشگاهیان و افراد تحصیلکرده در کشور می‌باشد که این روند چند آسیب را به کشور وارد کرده است. ابتدا نشانگر این است که متأسفانه دانشگاه‌ها آمادگی لازم برای ایجاد فضای کسب و کار برای فارغ‌التحصیلان را ندارند و از سوی دیگر در فضای حاکم کشور آمادگی پذیرش دانشگاهیان وجود ندارد.

باقری لنکرانی افزود: در فضای فعلی کشور 60 درصد شاغلین در فضای خدمات مشغول هستند در حالی که این در بخش فعالیت افراد توزیعی و دلالی است و فاقد ارزش افزوده است، در حالی که می‌شود با بخش‌های خدماتی دیگری نظیر خدمات الکترونیک، علاوه بر ایجاد اشتغال سالم، ارزش افزوده نیز به وجود آورد.

*عدم پایداری بر اصول و ارزش‌ها 

وزیر سابق بهداشت در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان چنین اظهار داشت: ما در شروع 8 سال عمر دولت فعلی سیاست خوبی را شاهد بودیم پاسخگویی دولت بیشتر شده بود، حضور دولتمردان در بین اقشار مختلف مردم در اقصی نقاط کشور افزایش یافته بود و بر اصول مبانی دینی و ملی تاکید بیشتری می‌‌شد، اما متأسفانه در شرایط فعلی بر روی اصول و ارزش‌ها پایداری و مقاومت نمی‌شود.

وی بیان داشت: در بحث هدفمند کردن یارانه‌ها نقطه قوت توجه و نگاه به عموم مردم کشور بود، باید به دهک‌های پایین جامعه بیشتر توجه می‌شد، که این کار نشد و تمامی دهک‌ها یکسان دیده شدند.

*انسان باید انتقادپذیر باشد

باقری لنکرانی گفت: براساس اصول دینی ما انسان باید نقدپذیر باشد، که متاسفانه در دولت اینگونه نشد و دولت در برابر انتقادات، کارها را بر زمین گذاشت، ما در دولت‌های نهم و دهم شاهد تجارب موفق و ناموفق بسیاری بودیم که باید دولت بعدی از آن تجربیات بهره برد.

توجه ویژه به رانت‌خواری، جلوگیری و معرفی افراد مفسد در هر پست و مقام در بدنه دولت به مردم، از دیگر برنامه‌های لنکرانی در دولت بعدی است.

*ایجاد شبکه نخبگان 

وی تاکید کرد: در صورت حضور در دولت یازدهم بنا دارم با استفاده از پتاسیل‌ها و استعدادهای مختلف در کشور از جمله نخبگان و فرهیختگان و کارشناسان، در جهت کمک به برنامه‌های دولت استفاده نمایم و در برابر انتقادات سازنده اقشار مختلف سر تعظیم فرود آورم.

*مردم تصمیم‌گیرنده نهایی هستند

کاندید ریاست جمهوری اظهار داشت: شرکت کردن و عدم شرکت مردم در انتخابات نتیجه عملکرد برخی از کاندیداها و طرفداران می‌باشد، بنا به فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مردم تصمیم‌گیرنده اصلی در انتخابات می‌باشند و ارائه همه سلایق در انتخابات موجب افزایش حضور مردم خواهد شد و اصل اول انتخابات حضور مردم می‌باشد.

انتهای پیام/2302/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول