اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 104 مسجد چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: مراسم معنوی اعتکاف در 104 مسجد این استان برگزار می‎شود.

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 104 مسجد چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی ظهر امروز در نشست ستاد اعتکاف این استان اظهار کرد: اعتکاف جایگاه ویژه و برکات بسیاری در طول تاریخ اسلام و در میان مسلمانان داشته اما با پیروزی انقلاب اسلامی این سنت حسنه از اهمیت و تاثیرات بسیاری برخوردار شده است.

وی با بیان اینکه اعتکاف یک مقوله فردی نیست، افزود: اعتکاف دارای تاثیرات بسیار مهمی در سازندگی جامعه و هدایت آن در مسیر الهی دارد.

اروجی در ادامه تعداد معتکفان استان در سال گذشته را 10 هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد 8 هزار نفر زن و 2 هزار نفر مرد بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: طبق آمار در سال گذشته استقبال از مراسم اعتکاف در استان شهرها بیشتر از روستاها بوده و گروه سنی 20 تا 25 سال بیشترین استقبال را از این مراسم معنوی داشته‌اند.

اروجی با بیان اینکه بیشترین معتکفان سال گذشته استان افراد خانه‌دار بوده‌اند، خاطرنشان کرد: محصلان، کارمندان، کارگران، کشاورزان و بازنشتگان به ترتیب بیشترین قشر شرکت‌کننده در اعتکاف بودند.

وی، تشکیل ستاد اعتکاف استان را گام مهمی در برگزاری باشکوه این مراسم معنوی برشمرد و گفت: امسال برای اولین بار این ستاد تشکیل شده است و امید می‌رود با همکاری دستگاه‌های عضو بتوان افراد بیشتری را به این مراسم جذب کرد.

اروجی ادامه داد: این ستاد در سه حوزه ستاد استان، شهرستان و مسجد فعال شده است و به طور کلی 22 دستگاه فرهنگی و اجرایی در آن عضو هستند.

وی، تعداد مساجد برگزارکننده مراسم اعتکاف را 104 مسجد برشمرد و گفت: این در حالی است که در سال گذشته هم 10 هزار نفر در 104 مسجد استان معتکف شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از رونمایی سامانه جامع ثبت‌نام اعتکاف در استان خبر داد و افزود: علاقمندان به شرکت در این مراسم معنوی می‎توانند از چهارشنبه هفته جاری به مدت یک هفته در این سامانه ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/68004/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول