اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

طرح حکمت رضوی در مشهد افتتاح شد

به منظور ارتقای دانش هنرمندان در ارتباط با زندگی و معرفت وجودی امام رضا(ع) طرح حکمت رضوی صبح امروز با حضور مشاور معاون هنری وزیر ارشاد در مشهد افتتاح شد.

طرح حکمت رضوی در مشهد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد؛ سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح حکمت رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح حکمت رضوی در قالب دوره‌های آموزشی برای هنرمندان است هدف اصلی از برگزاری این دوره‌ها که توسط معاون هنری وزارت ارشاد برگزار می‌شود آشنا شدن نخبگان هنری با معارف ناب رضوی است.

وی با اشاره به اینکه این طرح برای دومین بار است که در مشهد برگزار می‌شود، ادامه داد: این طرح در قالب فراخوان توسط بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) به تمامی استان‌های کشور داده شده، این طرح شامل دوره‌های است که به صورت یک هفته‌ای برگزار می‌شود.

سرابی بیان کرد: هنرمندان توسط اداره‌های فرهنگ و ارشاد هر استان به معاونت فرهنگی و هنری وزارت ارشاد معرفی می‌شوند و به این دوره‌ها دعوت می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی عنوان کرد: این دوره‌ها در قالب رشته‌های هنرهای تجسمی، موسیقی، شعر و داستان‌نویسی است که هنرمندان برای شرکت در این دوره‌ها به صورت هفته‌ای در گروه‌های مختلف دسته‌بندی می‌شوند و شرکت داده‌ می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد:‌ این دوره‌ها که به صورت هفته‌ای برگزار می‌شود تا هفته دهه کرامت در مشهد ادامه دارد و در هر دوره میانگین یکصد نفر شرکت می‌کنند.

سرابی اظهار کرد: مفاد آموزشی این دوره‌ها توسط معاون هنری وزارت ارشاد تعیین شده که بیشتر در قالب سرفصل به هنرمندان آموزش داده می‌شود و هنرمند موظف است پس از گذراندن این دوره‌ها به پژوهش خود ادامه دهد.

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: یکی از اهداف مهم برگزاری این دوره‌ها آشنایی هنرمندان با معارف ناب رضوی و ائمه اطهار(ع) است.

وی اظهار کرد: با اطلاع‌رسانی وسیعی که در کل کشور برای شرکت هنرمندان در این طرح صورت گرفت تا انتهای سال گذشته حدود یک‌هزار و 200 نفر ثبت نام کردند.

سرابی ادامه داد: تعداد دوره‌ها و برگزاری آنها برای این تعداد افراد کار دشواری است که باید با برنامه‌ریزی دقیق صورت پذیرد که در این راستا امیدواریم بتوانیم تا پایان دهه کرامت بتوانیم 10 دوره تخصصی را در رشته‌های مختلف برای هنرمندان برگزار کنیم.

انتهای پیام/70018/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول