اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان:

ضربه به سر مهم‌ترین دلیل تلفات حوادث رانندگی زنجان است

مدیرکل پزشکی قانونی زنجان گفت: ضربه به سر مهم‌ترین دلیل تلفات در حوادث رانندگی استان طی سال گذشته بوده است.

ضربه به سر مهم‌ترین دلیل تلفات حوادث رانندگی زنجان است

مهدی فروزش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان تعداد تلفات ضربه به سر را در حوادث رانندگی استان 168 مورد از مجموع 326 نفر مجروحان تصادفات اعلام کرد و افزود: 91 نفر نیز در استان به دلیل شکستگی ناشی از حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: خونریزی با 16 مورد در رده بعدی علت تلفات تصادفات رانندگی در سطح استان زنجان است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان با اشاره به رتبه برتر شهرستان زنجان در افزایش تلفات تصادفات رانندگی تصریح کرد: این آمار در مقایسه با سال گذشته افزایش 32 درصدی را نشان می‌دهد.

وی آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی را در شهرستان زنجان 171 نفر اعلام کرد و ادامه داد: این آمار در شهرستان‌های ابهر، خدابنده، خرم‌دره، طارم و ماهنشان به ترتیب 77، 41، 26، 83 مورد بوده است.

فروزش تصریح کرد: آمار تلفات حوادث رانندگی در شهرستان ماهنشان از 14 مورد سال 90 به سه مورد در سال 91 کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تصادفات رانندگی علاوه بر تلفات مالی منجر به مصدوم شدن افراد نیز می‌شود، اضافه کرد: طی سال گذشته 4 هزار و 830 نفر در حوادث رانندگی استان زنجان مصدوم شده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی زنجان تصریح کرد: آمار مصدومان تصادفات رانندگی در استان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 9.25 درصد افزایش یافته است.

وی تعداد تلفات ناشی از حوادث رانندگی را طی سال گذشته در استان زنجان 326 نفر اعلام کرد و گفت: مقایسه این آمار با سال گذشته بیانگر کاهش 7.24 درصدی این تلفات است.

فروزش خودروهای سواری را با 128 مورد دارای بیشترین فراوانی در تلفات رانندگی در سطح استان زنجان اعلام کرد و افزود: موتورسیکلت با 58 نفر مجروح در رده دوم وسیله نقلیه مورد استفاده در حوادث رانندگی قرار دارد.

وی از فوت 57 عابر پیاده در تصادفات رانندگی استان زنجان خبر داد و گفت:‌ وانت بار با 47 نفر و کامیون و تریلی با 23 نفر مجروح در رده‌های بعدی خودروی مورد استفاده در تلفات رانندگی در سطح استان قرار دارند.

انتهای پیام/73004/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول