اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف خدابنده:

بقعه قیدار نبی نقش مهمی در جذب گردشگر مذهبی دارد

رئیس اداره اوقاف شهرستان خدابنده با اشاره به قرار گرفتن بقعه قیدار نبی در شهرستان خدابنده گفت: این بقعه نقش مهمی در جذب گردشگر مذهبی دارد.

بقعه قیدار نبی نقش مهمی در جذب گردشگر مذهبی دارد

حجت‌الاسلام حسن‌رضا محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بقعه قیدار نبی (ع) بزرگترین بقعه در قیدار است.

وی با اشاره به اینکه این بقعه یکی از جاذبه‌های گردشگری و همچنین محلی برای زیارت گردشگران مذهبی است، اضافه کرد: با اطلاع‌رسانی صورت گرفته این بقعه به یکی از قطب‌های گردشگری در استان تبدیل شده است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه تبدیل بقاع به قطب فرهنگی و اداره موقوفات از اهم اقدامات سازمان اوقاف و به تبع‌ آن ادارات اوقاف در سطح شهرستانی است، اضافه کرد: از جمله فعالیت‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد، اجرای برنامه‌های قرآنی است.

وی با بیان اینکه برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های فرهنگی باید زیرساخت‌‌های لازم به این منظور در اماکن و بقاع متبرکه ایجاد شود، افزود: خوشبختانه در سطح شهرستان قیدار اقدامات مطلوبی در این زمینه انجام شده است.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه شناسایی و معرفی بقاع متبرکه شهرستان نیز تاثیر بسزایی در فرهنگ‌سازی در این زمینه داشته است، گفت: متاسفانه در برخی از موارد به علت آشنا نبودن مردم با بقاع متبرکه تعداد بازدیدکنندگان از این مکان‌ها کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه با حمایت‌های استان بقعه قیدار نبی (ع) به نحو مطلوبی در بین مردم استان و همچنین هموطنان در سایر استان‌ها شناخته شده است، اضافه کرد: سالانه در مناسبت‌های مختلف سال در جوار این بقعه حضور پیدا می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان خدابنده اذعان داشت: خوشبختانه با بسترسازی صورت گرفته در اعیاد و مناسبت‌های مختلف مذهبی برنامه‌های فرهنگی در جوار این بقعه متبرکه اجرایی می‌شود.

وی همچنین به طرح توسعه بقعه قیدار نبی (ع) نیز اشاره داشت و گفت: توسعه این بقعه به منظور جذب گردشگر صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه زیباسازی فضای بقاع و مساجد تاثیر بسزایی در جذب گردشگر دارد، افزود: در صورتی که در این‌گونه مکان‌ها فضا برای فعالیت جوانان وجود داشته باشد، زمینه برای فعالیت‌های فرهنگی جوانان در این مکان‌ها فراهم می‌شود.

انتهای پیام/73005/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول