اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ایستگاه پایانی لیگ برتر

فولاد آب‌دیده در راه آسیا / پیکان با نفت سوخت

در پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، فولاد خوزستان موفق به کسب سهمیه آسیا شد و نفت آبادان با رده شانزدهمی به کار خود پایان داد.

فولاد آب‌دیده در راه آسیا / پیکان با نفت سوخت

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس در فصل دوازدهم خود با برگزاری 9 دیدار به پایان رسید.

در روزی که تکلیف قهرمان مشخص شده بود و جشن قهرمانی با حضور هواداران آبی در آزادی برگزار شد دیدارهای حساسی نیز در شهرهای مختلف به انجام رسید.

دیدارهایی که در نهایت تکلیف نایب قهرمان، تیم چهارم آسیایی، و تیم‌های سقوط‌ کرده و راه‌یافته به مرحله پلی‌آف لیگ یک نیز مشخص شد.

* فولاد خوزستان آسیایی شد

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته پایانی دیداری فینال‌گونه بین تیم‌های نفت تهران و فولاد خوزستان تیم‌های چهارم و پنجم لیگ برتر برای راهیابی به لیگ قهرمانان آسیا در تهران برگزار شد.

در این دیدار فولاد خوزستان که با یک امتیاز بیشتر نسبت به نفت در جایگاه چهارم قرار داشت به یک تساوی برای رفتن به آسیا نیاز داشت که در نهایت نیز این اتفاق افتاد و سرخ‌پوشان اهوازی به این مهم دست یافتند.

شاگردان حسین فرکی که تیمی جوان را راهی رقابت‌های فصل دوازدهم لیگ برتر کرده بودند با ارائه بازی‌های زیبا و نتایج مناسب تحسین بسیاری از کارشناسان را برانگیختند.

فولادی‌ها که از جمله تیم‌های بازیکن‌ساز فوتبال کشور محسوب می‌شوند در این فصل نیز با اتکا به بازیکنان جوان و بومی خود و با مربی کاردان و بدون حاشیه همچون حسین فرکی بسیار موفق عمل کردند و به هدف ابتدای فصل خود نیز دست یافتند.

این تیم در پایان رقابت‌های لیگ برتر با 14 برد 14 مساوی و شش باخت موفق به کسب 56 امتیاز شد و در پایان به عنوان چهارم دست یافت.

در سوی دیگر نیز تیم نفت تهرانی قرار داشت که برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا باید در این دیدار به پیروزی دست می‌یافت.

شاگردان ابراهیم‌زاده با وجود تلاش بسیار برای گشودن دروازه فولادی‌ها موفق به این کار نشدند و با تساوی بدون گل در خانه متوقف شدند تا تنها به دلیل یک امتیاز کم‌تر از رسیدن به مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا محروم شوند.

نفت تهران در پایان لیگ دوازدهم با 14 برد، 13 مساوی و هفت شکست با 55 امتیاز و قرارگرفتن در جایگاه پنجم به کار خود پایان داد.

* نفت آبادان شانزدهم شد

در دیگر دیداری که در هفته پایانی به انجام رسید نفت آبادان در ورزشگاه تختی این شهر به مصاف دیگر تیم سقوط کرده و انتهای جدولی پیکان رفت.

در این دیدار که در ورزشگاه تقریباً خالی از تماشاگر برگزار شد طلایی‌پوشان آبادانی که در هفته قبل با نمایشی ضعیف شش بر صفر مغلوب ذوب‌آهن شده بودند برای جبران آن نتیجه و اعاده حیثیت خود پا به این میدان گذاشته بودند.

نفتی‌ها در این دیدار خانگی موفق شدند دو بار در دقایق 58 و 92 توسط روح‌الله عرب به گل برسند تا دیدار واپسین خود در لیگ برتر در خانه را با پیروزی به پایان برسانند.

نفتی‌ها که در این فصل با ارائه بازی‌های نه چندان جالب از همان هفته‌های آغازین اعتراض هواداران خود را برانگیختند در پایان نیز راه به جایی نبردند و همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد به لیگ دسته اول سقوط کرد.

سقوطی که برای آبادانی‌ها بسیار دردناک بود چرا که با ضعیف‌ترین نتایج تاریخ حضور این تیم در لیگ برتر همراه بود.

نفتی‌ها در پایان رقابت‌های لیگ برتر با کسب 25 امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به پیکان در رده شانزدهم قرار گرفتند.

اما پیکان نیز که در این فصل همچون نفت آبادان نتوانست نتایج مناسب و درخوری را کسب کند در این دیدار تشریفاتی نیز شکست خورد تا علاوه بر قرار گرفتن در جایگاه هفدهم جدول رکورد بیشترین گل خورده یک فصل لیگ برتر ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را با 66 گل خورده و تفاضل گل منفی 40 به نام خود ثبت کردند.

لیگ دوازدهم فوتبال باشگاه‌های کشور با قهرمانی استقلال تهران، نایب قهرمانی تراکتورسازی تبریز و کسب عنوان سومی سپاهان اصفهان به پایان رسید.

همچنین تیم‌های گهر درود، پیکان تهران، نفت آبادان و آلومینیوم هرمزگان به لیگ دسته اول سقوط کردند و ذوب‌آهن اصفهان راهی مرحله پلی‌آف شد تا بخت مجددی را برای بقا در لیگ برتر داشته باشد.

انتهای پیام/72008/ع40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول