اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور خبر داد

ثبت 671 گروه نمایشی فعال در کشور

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور از ثبت 671 گروه نمایشی فعال در کشور خبر داد.

ثبت 671 گروه نمایشی فعال در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، قادر آشنا ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هنر نمایش هنر فاخری است، چراکه با انسان و روح انسان ارتباط دارد و مبنای آن اندیشه و تفکر انسان است.

وی افزود: نمایشنامه‌نویسی ایران پیشینه درخشانی دارد و نمایشنامه می‌تواند بیان‌کننده هویت یک ملت باشد.

آشنا با بیان اینکه هنرمندان زیادی در زمینه تئاتر در کشور وجود دارد، بیان داشت: در ایران حدود 100 هزار هنرمند تئاتر و 50 هزار تعزیه‌خوان مشغول فعالیت هستند.

این مسئول از ثبت 671 گروه نمایشی در سال گذشته خبر داد و اذعان داشت: این گروه‌های نمایشی به سه گروه الف، ب و ج تقسیم می‌شوند و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال آینده به آن‌ها پروانه فعالیت دائم داده می‌شود.

* چهارمحال و بختیاری هفت گروه نمایشی ثبت شده دارد

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور گفت: در استان چهارمحال و بختیاری هفت گروه نمایشی ثبت شده و به دو گروه نیز مجوز فعالیت داده شده است.

وی با اشاره به بیمه هنرمندان نمایشی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در دولت دهم اقدامات خوبی در زمینه بیمه هنرمندان صورت گرفت و از سال 82 تا به حال تعداد 237 نفر از هنرمندان نمایشی این استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

آشنا با بیان اینکه تئاترهای استانی قابلیت‌های زیادی دارند، متذکر شد: تئاترهای استانی به نوبه خود معنوی و فاخر هستند و در تلاش هستیم برای اجرای کارهای استانی و اعزام برخی از گروه‌های نمایشی به خارج از کشور اقداماتی انجام دهیم و آن‌ها را جزو اولویت‌ها قرار دهیم.

*  هنر تعزیه در کشور ساماندهی می‌شود

این مسئول از ساماندهی هنر تعزیه خبر داد و گفت: دفتر تعزیه در کشور فعال شده و در تلاش برای ثبت گروه‌های تعزیه است.

وی با اشاره به مشکلات فراروی گسترش فعالیت تعزیه‌‌خوانی افزود: متأسفانه نوعی موسیقی و شعر در تعزیه ورود پیدا کرده که تعزیه را از شکل سنتی خود خارج کرده است.

انتهای پیام/68006/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول