اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور خبر داد

رونمایی از بازی ضد صهیونیستی «جاده‌های نبرد»

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور از رونمایی بازی ضد صهیونیستی «جاده‌های نبرد» در تابستان امسال خبر داد.

رونمایی از بازی ضد صهیونیستی «جاده‌های نبرد»

بهروز مینایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: بازی ضد صهیونیستی «جاده‌های نبرد» با سبک مبارزه‌ای تاکتیکی مورد علاقه نسل کودک و نوجوان آماده عرضه به بازار است.

وی افزود: این بازی که به عنوان یکی از بازی‌های هیجانی امسال مطرح است، با سرمایه‌گذاری و کمک بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تولید شده و نزدیک به چهار ساعت گیم پلی دارد.

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور همچنین از عرضه بازی «شتاب در شهر 2» همزمان با عرضه بازی جاده‌های نبرد خبر داد و گفت: مدیر پروژه بازی «شتاب در شهر» یکی از اعضای هیئت داوران دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای (2013 IRANGDC) دانشگاه آزاد اسلامی کاشان است.

وی برنامه‌ریزی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای را مستلزم بودجه دانست و خاطرنشان کرد: با بودجه اندک کنونی تنها می‌توان به سمت بازی‌های کوچک، موبایل و آنلاین که نیازمند هزینه‌های سنگین نیست، رفت.

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور بیان داشت: با توجه به اینکه برنامه‌ریزی برای ساخت بازی‌های فاخر بستگی به بودجه تصویبی دارد بنابراین ساخت بازی‌های بزرگ نیازمند بودجه و اعتبارت مصوب است.

مینایی اعتبارات سال 90 بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را 5 میلیارد تومان و بودجه سال گذشته این بنیاد را 10 میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد: از 10 میلیارد تومان بودجه مصوب سال 91 بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تنها یک و نیم میلیارد تومان تخصیص داده شد.

به گفته وی امسال تلاش می‌شود تا بودجه 10 میلیارد تومان بنیاد اختصاص داده شود تا با تخصیص این بودجه بتوان ضمن حضور در استودیوهای داخلی، استودیوهای بین‌المللی از دست داده را برگردانیم.  

مینایی در ادامه از رشد 60 درصدی محصولات بازی‌های رایانه‌ای در سال 91 نسبت به سال قبل از آن خبر داد و یادآور شد: ساخت محصولات بازی‌های رایانه‌ای از 20 محصول در سال 90 به 32 محصول کوچک در سال 91 افزایش یافته است. 

وی  همچنین برگزاری مسابقات لیگ خلیج فارس و دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای (2013 IRANGDC) در سال جاری را زمینه‌ای برای ساخت چندین محصول دانست و تصریح کرد: اگر همکاری بین مجلس و دولت، مردم و تیم‌های بازی‌سازی ایجاد شود می‌توانیم صنعت جوشان و فعالی را در کشور داشته باشیم .

مینایی رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور برای حضور در دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای (2013 IRANGDC) به کاشان سفر کرده است.

این رقابت‌ها با حضور 150 نفر در قالب 30 تیم 5 نفره از دانشگاه‌های سراسر کشور در دو بخش لیگ آزاد و دانشجویی با طراحی بازی‌های دو بعدی و سه بعدی از 17 تا 19 اردیبهشت‌ماه در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/2406/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول