اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز در کاشان

دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای آغاز شد

دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای ۲۰۱۳ IRANGDC با حضور رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و شمارش معکوس در سالن سپیده کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان طی مراسمی آغاز شد.

دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در مراسم افتتاحیه این مسابقات با خوشامدگویی به دانشجویان شرکت کننده اظهار داشت: برگزاری دومین دوره از مسابقات گام بلندی در راستای بین‌المللی شدن آن است.

منصور دیاری با اشاره به برگزاری این مسابقات در قالب رقابت‌های 48 ساعته حضوری ابراز داشت: این مسابقات از صبح امروز 17 اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا ساعت 9 صبح روز 19 اردبیهشت ماه ادامه می‌یابد.

وی، شناسایی توانمندی‌های دانشجویان برای ورود به فضای ساخت و تولید بازی‌های رایانه‌ای، کشف استعدادهای صنعت بازی‌سازی و شرکت‌های بازی‌ساز، ترغیب و تشویق آنها برای ساخت بازی‌های رایانه‌ای بومی و ملی متناسب با فرهنگ و عقاید اسلامی ایرانی در مقابل هجوم بازی‌های رایانه‌ای نامناسب را از اهداف برگزاری این مسابقات برشمرد.

به گفته وی تجاری‌سازی فعالیت‌های علمی و پژوهشی در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری به منظور تولید علم و ثروت در مراکز علمی و دانشگاهی از دیگر اهداف اصلی برگزاری این مسابقات است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان حضور 150 نفر در قالب 30 تیم پنج نفره از دانشگاه‌های سراسر کشور نظیر دانشگاه‌های معتبر صنعتی شریف، علم و صنعت، تهران و دیگر دانشگاه‌ها را در این دوره از رقابت‌ها یادآور شد و افزود: این تیم‌ها در دو بخش لیگ آزاد و دانشجویی با طراحی بازی‌های دو بعدی و سه بعدی به رقابت می‌پردازند.

دیاری در پایان خاطرنشان کرد: تمام سعی و تلاش دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برای میزبانی مطلوب این دوره از رقابت‌ها است و انتظار می‌رود که تیم‌های شرکت کننده بهترین لحظات زندگی علمی و ایده‌های نوین خود را در این دانشگاه سپری کنند.

دبیر این دوره از مسابقات نیز در ادامه این مراسم بیان داشت: تیم‌های شرکت‌کننده در این دوره از رقابت‌ها در لیگ دانشجویی می‌توانند بازی‌های دو و سه بعدی را با کلید واژه‌های ستاره، مسیریاب و بادگیر و لیگ آزاد بازی‌های خود را با مفاهیم اتومبیل‌رانی و جهانگردی طراحی و تولید کنند.

محمد عصاریان افزود: تیم‌های شرکت‌کننده تا ساعت 12 ظهر امروز فرصت دارند ایده‌های اولیه خود را به تیم داوری ارائه کنند.

وی تصریح کرد:تیم‌ها می‌توانند پس از نهایی شدن ایده‌های خود با همکاری تیم داوری به سمت طراحی و پیاده‌سازی پیش روند. 

انتهای پیام/63009/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول