اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

قیمت خوراک پتروشیمی اردبیل اصلاح شده است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ قیمت خوراک پتروشیمی اردبیل اصلاح شده و دیگر برای مجری و سرمایه‌گذار این قیمت توجیه اقتصادی دارد که سوخت خود را تأمین کند.

قیمت خوراک پتروشیمی اردبیل اصلاح شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور ظهر امروز در جریان بازدید از برخی طرح‌های نیمه‌تمام و در حال اجرای استان اردبیل اظهار داشت: با این اصلاح قیمت که با پیگیری مستمر از طریق وزارت نفت انجام شد مجموعه سهامداران پتروشیمی دلگرم شدند تا پروژه را اجرایی کنند که در این زمینه بخشی از منابع از طریق صندوق ذخیره ارزی و به عنوان یک پروژه مشارکتی دولت و سرمایه‌گذار بخش خصوصی شکل اجرایی و عملیاتی به خود می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در انتقال دانش فنی نیز براساس قرارداد منعقده مقرر شد از یک شرکت هلندی این انتقال دانش فنی صورت بگیرد تا عملیات ساختمانی این پروژه اجرایی شده و تا خردادماه هم اصلاح در قیمت خوراک و هم مقدمات انتقال این دانش فنی به شکل کامل صورت بگیرد.

حقیقت‌پور در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سهم دولت باید زیر 20 درصد در قوانین و مقررات صندوق توسعه ملی قید شود تا این پروژه از تسهیلات صندوق توسعه ملی بهره بگیرد، قرار شد این کار به سرعت صورت بگیرد تا بعد از اصلاح این فرآیند قسط اول تسهیلات که 160 میلیون دلار است برای این پروژه پرداخت شود.

این مسئول همچنین از احداث پالایشگاه در اردبیل خبر داد و اضافه کرد:‌ براساس مجوزی که از وزیر نفت گرفته‌ایم با سهم 80 درصدی بخش خصوصی و 20 درصدی دولتی پالایشگاه نفت در اردبیل احداث می‌شود که سرمایه‌گذار این پروژه نیز اعلام کرده در این کار سرعت اجرایی مناسبی می‌دهد که امیدواریم با احداث این پالایشگاه برای جوانان این منطقه در حدود دو هزار نفر فرصت شغلی مناسب فراهم آید.

وی بیان کرد: همچنین با وزارت نفت توافق کردیم تا عملیات گازرسانی به روستاها به ویژه در مناطق سردسیر اردبیل، سرعین توسعه یابد تا در مدت کمتر از دو سال تمام روستاهای اردبیل از این نعمت بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی از افزایش بودجه گازرسانی روستاها تا سقف 23 میلیارد تومان خبر داد و یادآور شد: مدیریت شرکت گاز استان موظف شده است در فصل کاری و فرصت باقی‌مانده تا شروع فصل سرما به صورت جدی در این زمینه زیرساخت‌ها و تمهیدات مورد نظر را بیندیشد و نسبت به اجرای آن اقدام لازم را انجام دهد.

حقیقت‌پور همچنین از تلاش‌ها و پیگیری‌ها برای احداث پارک علم و فناوری، بیمارستان 62 تختخوابی نمین و 32 تختخوابی نیر خبر داد و گفت:‌ قرار است در سفر اخیر وزیر بهداشت کلنگ‌زنی و آغاز عملیات احداث این پروژه‌ها را شاهد باشیم.

این نماینده مجلس با قدردانی از همت خیرین برای خرید 15 دستگاه دیالیز و اهدای آن به شهرهای مختلف افزود: البته قرار است با همت خیرین مرکز دیالیز حضرت زهرا (س) نیز در اردبیل فعالیتش را آغاز کند تا به صورت مجانی برای بیماران نیازمند و کم توان مالی ارائه خدمات کند.

وی تصریح کرد: ما با بهره‌گیری از توان خیرین علاوه بر توسعه بخش‌های خدماتی، در شهرهای زیارتی نیز در صدد احداث زائرسراها برای اردبیلی‌ها هستیم که در سه شهر مشهد، قم و کربلا این کار در اولویت قرار گرفته که امیدواریم با دعای خیر مردم بتوانیم در این زمینه یک حرکت و جهش خوبی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/62005/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول