اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از وضعیت مجتمع پتروشیمی ایلام گزارش می‌دهد

افتتاح فاز نخست مجتمع پتروشیمی ایلام در وادی اظهار نظرها

افتتاح فاز نخست مجتمع پتروشیمی ایلام این روزها در وادی اظهار نظرهای مختلف مسئولان استان قرار گرفته و مردم نیز منتظر نتیجه عملی این واکنش‌ها و افتتاح واقعی آن هستند.

افتتاح فاز نخست مجتمع پتروشیمی ایلام در وادی اظهار نظرها

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، از سال گذشته موضوع افتتاح فاز نخست پتروشیمی ایلام به عنوان یک مطالبه جدی از سوی مردم، مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس پیگیری شد.

پس از مشکلاتی که در مجتمع پتروشیمی ایلام روی داد منجر به ورود سازمان بازرسی و دیگر دستگاه‌های نظارتی شد و مدیر عامل مجتمع تغییر کرد و تاکنون همه منتظر وعده‌های مسئولان امر برای افتتاح این پروژه مهم و حیاتی هستند.

از اواخر سال گذشته و پس از قرار گرفتن این پروژه در ردیف طرح‌های مهر ماندگار و سفر معاون اول رئیس‌جمهور به استان ایلام قرار شد فاز نخست این مجتمع در اردیبهشت‌ماه امسال افتتاح شود.

مسئولان امر از جمله مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ایلام و همچنین استاندار ایلام با انجام مصاحبه با رسانه‌ها این تاریخ را تأیید می‌کنند. 

در آخرین مطلبی که جواد کمری مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ایلام مطرح کرده اینکه مجتمع پتروشیمی ایلام در دو مرحله شامل واحد تولید پلی‌اتیلن سنگین و واحد اولفین اجرا می‌شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح بزرگ در استان ایلام بیش از 20 هزار میلیارد ریال هزینه و سرمایه‌گذاری شده است.

کمری گفت: در حال حاضر مرحله نخست مجتمع پتروشیمی ایلام بالای 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته کمری، مراحل نهایی کار در فاز نخست پتروشیمی ایلام در حال اتمام است که به‌زودی فاز نخست این مجتمع افتتاح می‌شود. 

مدیر عامل مجتمع پتروشیمی ایلام گفت: برنامه‌ریزی‌های انجام شده مؤید این حقیقت است که تا پایان اردیبهشت‌ماه، فاز نخست راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: مسئولان این شرکت نیز تمام توان خود را صرف تحقق این موضوع مهم کرده و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.

استاندار ایلام نیز در این خصوص اعلام کرده که مردم استان ایلام در دهه آخر اردیبهشت‌ماه امسال شاهد راه‌اندازی و افتتاح مرحله نخست این طرح خواهند بود.

محمود عباس‌زاده تصریح کرد: مجتمع پتروشیمی ایلام یک صنعت بزرگ و در واقع مظهر توسعه همه‌جانبه استان ایلام است.

استاندار ایلام گفت: استان ایلام در حوزه صنعت پتروشیمی مزیت‌های ویژه‌ای دارد که می‌توان به نزدیکی به بازار مصرف و همچنین به تأمین خوراک و مواد اولیه که در داخل کشور و استان ایلام تولید می‌شود، اشاره کرد.

وی یادآور شد: معتقد هستم به طور طبیعی با راه‌اندازی این واحد در افزایش تولید، رونق اشتغال و رونق فضای کسب و کار شاهد تحولی بزرگ در استان خواهیم بود.

این سخنان در حالی است که احمد شوهانی نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، شیروان چرداول در مجلس شورای اسلامی معتقد است که فاز اول این مجتمع در زمان اعلام شده قابل افتتاح نبوده و مشکلاتی دارد. 

احمد شوهانی می‌افزاید: مسئولان و هیئت مدیره مجتمع پتروشیمی ایلام وعده دادند که اردیبهشت‌ماه امسال فاز یک این مجتمع با حضور مسئولان ارشد کشوری افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: اما با ورود به ماه دوم سال 92 خبری از موضوع افتتاح و تکمیل فاز اول مجتمع پتروشیمی ایلام نیست.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و شیروان چرداول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه سهامداران این شرکت مبالغ لازم را برای تکمیل این مجتمع هزینه نکرده‌اند.

شوهانی گفت: این در حالی است که طی سال گذشته مسئولان این شرکت بارها وعده دادند که اردیبهشت‌ماه امسال فاز نخست این مجتمع افتتاح می‌شود.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و شیروان چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: دو سهامدار اصلی این مجتمع شرکت بازرگانی پتروشیمی و سازمان تأمین اجتماعی است.

وی ادامه داد: این دو سهامدار اصلی، اعتبار لازم را برای تکمیل و افتتاح این مجتمع تزریق نکرده‌اند و مشکلات آن همچنان باقی است.

این نماینده مجلس همچنین خواستار برخورد جدی دستگاه قضایی با پدیدآورندگان پرونده پتروشیمی ایلام شد.

شوهانی تصریح کرد: اسنادی موجود است که نشان می‌دهد علاوه بر افراد فعلی حاضر در پرونده، تعداد دیگری نیز در این ماجرا نقش جدی داشته که تعدادی از آنان بومی و تعدادی نیز غیر بومی هستند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و شیروان چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین افکار عمومی منتظر نتیجه پرونده مجتمع پتروشیمی ایلام است که با گذشت سال‌ها هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی ادامه داد: تاکنون با افراد حاضر در پرونده پتروشیمی ایلام برخوردی از سوی دستگاه قضایی نشده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من به عنوان نماینده مردم از دستگاه قضایی می‌خواهم در نخستین فرصت، تکلیف این پرونده مشخص شود.

انتهای پیام/2246/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول