اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

کنسیرسیوم‌های فارس توان ارتقای پتروشیمی استان را دارند

استاندار فارس گفت: شرکت‌ها و کنسرسیوم‌های این استان در زمینه پتروشیمی توان خوبی دارند.

کنسیرسیوم‌های فارس توان ارتقای پتروشیمی استان را دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین شامگاه سه‌شنبه در جلسه دیدار صنعتگران فارس با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این شهر اظهار داشت: امروز کنسرسیوم نفتی فارس برای طراحی و اجرای پالایشگاه دوم شیراز اعلام آمادگی کرده و قرار است بخش قابل توجهی از آن را سرمایه‌گذاری کند.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌های نفتی کشور که در عرصه نفت و گاز فعال هستند در فارس شکل گرفته و متعلق به این استان هستند و با توسعه صنعت نفت و گاز، آینده بسیار خوبی برای فارس پیش‌بینی می‌شود.

نماینده دولت در فارس ادامه داد: حدود یک‌سال است که این شرکت‌ها در قالب کنسرسیوم‌های نفتی گرد یکدیگر جمع آمده و سه کنسرسیوم بزرگ نفتی در این استان شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: مزیت نسبی فارس بحث صنعت نفت و گاز است چرا که بخش عمده گاز کشور یا در فارس تولید می‌شود یا از آن عبور می‌کند.

مقام ارشد اجرایی فارس ابراز داشت: یکی از این کنسرسیوم‌ها هم‌اینک در حال مذاکره با یک شرکت بزرگ در عسلویه است تا جایگزین یک شرکت انگلیسی که کناره‌گیری کرده شود.

وی در این دیدار با انتقاد از سیاست‌های انقباضی بانک‌ها، گفت: این موضوع مشکلاتی را برای حوزه صنعت ایجاد کرده است.

صادق عابدین افزود: در شرایط کنونی و با توجه به افزایش قیمت ارز اگر بنا است که از صنایع حمایت شود بانک‌ها باید به کمک صنعت بیایند.

وی همچنین بوروکراسی اداری و استعلام‌های متعدد را از یکی از معضلات اصلی فعال کردن معادن برشمرد و خواستار پرهیز از موازی‌کاری در این زمینه شد.

صادق عابدین خاطرنشان کرد: دولت اختیارات خوبی به کارگروه‌های استانی داده و از این اختیارات با مطابقت دادن آنها با ظرفیت‌های قانونی برای فعال کردن بخش صنعت و معدن استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/2448/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول