اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شرکت 272 نفر در کرمان

آزمون ارزیابی حافظان قرآن کریم برگزار شد

آزمون هشتمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم صبح امروز با حضور 272 نفر از سراسر استان کرمان برگزار شد.

آزمون ارزیابی حافظان قرآن کریم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آزمون هشتمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم صبح امروز با حضور 272 نفر از سراسر استان کرمان برگزار شد.

مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات استان کرمان در حاشیه برگزاری آزمون ارزیابی حافظان قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: آزمون هشتمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور 272 نفر از سراسر استان برگزار شد.

وی تصریح کرد: برگزاری این آزمون در چهار رشته حفظ پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم بود که از این تعداد 36 نفر حافظ پنج جزء، 92 نفر حافظ 10 جزء، 42 نفر حافظ 20 جزء و 102 نفر حافظ کل قرآن هستند.

عباس کافی‌زاده متذکر شد: شورای عالی فرهنگی سالانه به منظور تعیین سطح حفاظ قرآن و ارائه مدرک به آنها طی برگزاری دو مرحله کتبی و شفاهی طی سال آزمون ارزیابی را به عمل می‌آورد.

این مسئول افزود: قبول‌شدگان این طرح مدارک سطح یک تا پنج را دریافت می‌کنند که این مدرک با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صادر می‌شود و محاسبه و ارزیابی آن معادل مدرک دیپلم تا دکترا است.

کافی‌زاده ابراز داشت: مدرک دکترا به حافظ کل قرآن کریم که مسلط بر ترجمه، تفسیر، تربیت حافظان و دارای سابقه حداقل 10 سال فعالیت آموزشی حفظ قرآن باشد، تعلق می‌گیرد که این فرد بعد از سه مرحله آزمون موفق به دریافت مدرک درجه یک می‌شود.

وی از اعلام نتایج آزمون‌های کتبی در خردادماه خبر داد و عنوان کرد: افرادی که 70 درصد موفقیت آزمون کتبی را کسب کنند در پایان تیرماه یا اوایل مردادماه آزمون شفاهی از آنها به عمل می‌آید.

مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات استان کرمان با اشاره به اطلاع‌رسانی این آزمون از طریق سایت تلاوت خاطر نشان کرد: هر سال ثبت‌نام افراد از اسفندماه آغاز و تا پایان فروردین‌ماه ادامه می‌یابد که آزمون مرحله اول در اردیبهشت‌ماه و مرحله دوم تا پایان شش ماه اول سال برگزار می‌شود.

این مسئول اطلاع‌رسانی در استان کرمان را از طریق رسانه‌ها و سایر مؤسسات قرآنی استان اعلام کرد و متذکر شد: حافظان قرآن طیف خاص و مشخصی از مردم را تشکیل می‌دهند که برای مطلع کردن آنها با ارسال پیامک و اعلام در جلسات قرآنی اقدام می‌شود.

انتهای پیام/‌80028/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول