اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح‌یزدی:

قرآن کامل‌ترین منشور خودسازی بشریت است

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: قرآن کریم مناسب‌ترین، بهترین و کامل‌ترین منشور خودسازی بشریت است.

قرآن کامل‌ترین منشور خودسازی بشریت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری سومین المپیاد قرآن و عترت، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در جمع شرکت کنندگان المپیاد قرآن دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، با بیان اینکه خداوند متعال در شب معراج توکل به خدا در شرایط مختلف را از بهترین اعمال دانسته است، اظهار داشت: اقتضای ایمان این است که انسان نسبت به احکام الهی و سایر موارد راضی باشد و دستورات الهی را از دل و جان بپذیرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه میزان رضایتمندی انسان با توجه به معرفت انسان نسبت به تأثیر خدا در عالم هستی افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم قسم یاد می‌کند که انسان‌ها ایمان نمی‌آورند مگر اینکه در برابر قضاوت پیامبر (ص)، تسلیم و راضی باشند که این سخن بیانگر اهمیت جایگاه رضاء در دین مبین اسلام است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه علم، اذن و قضاء خداوند در اجرایی شدن امور مختلف عالم هستی تأثیرگذار است اعلام کرد: هیچ کاری در عالم هستی بدون اذن خداوند متعال اجرایی نخواهد شد و همین امر بیانگر این موضوع است که انسان مومن باید در برابر اذن و خواست خداوند تسلیم باشد و به خداوند متعال توکل کند.

وی افزود: انسان در راستای عملی ساختن آنچه که درک کرده و از عالم هستی دریافت کرده است، نیازمند یک برنامه خودسازی است که مناسب‌ترین، بهترین و کامل‌ترین منشور خودسازی بشریت قرآن کریم است که افراد می‌توانند با الگوگیری از فرامین و دستورات قرآن کریم، در راستای دستیابی به رضای الهی گام بردارند.

انتهای پیام/2258/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول