اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

راه‌اندازی خانه‌های دیجیتال در شهرستان‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: به سرعت و در ماه‌های آینده توسعه خانه‌های دیجیتال در شهرهای مختلف استان اردبیل آن هم با کیفیت مناسب صورت می‌گیرد.

راه‌اندازی خانه‌های دیجیتال در شهرستان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی در آیین معارفه رئیس جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مشگین‌شهر اظهار داشت: یکی از هدف‌گذاری‌های اصلی وزارت ارشاد در راه‌اندازی خانه‌های دیجیتال در مناطق مختلف کشور به ویژه استان‌های مرزنشین جلوگیری از هجمه‌های رسانه‌ای، تبلیغی و فرهنگی دشمنان بود که به شکل وسیع و گسترده علیه امت اسلامی تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته راه‌اندازی خانه‌های دیجیتال در اولویت قرار گرفت، تصریح کرد: ما از ابتدای امسال تصمیم گرفتیم علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌ها نیز خانه‌های دیجیتال را راه‌اندازی کنیم چرا که بسیاری از جوانان و نوجوانان از دایر شدن این خانه‌ها استقبال کرده و مورد طبع و نظر آنها قرار گرفته است.

شرفی خاطر نشان کرد: ‌در حال حاضر مجتمع دیجیتال فقط در مرکز استان اردبیل راه‌اندازی شده و به تدریج خانه رسانه‌های دیجیتال در سایر شهرستان‌های استان اردبیل نیز راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول در ادامه اضافه کرد:‌ تلاش می‌کنیم تا نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را در بخش ارشق راه‌اندازی کنیم تا در این بخش و شهرهای همجوار ارائه خدمات فرهنگی، هنری به شکل منسجم صورت بگیرد.

وی بیان کرد: مجتمع رسانه‌های دیجیتال در مشگین‌شهر نیز جزء هدف‌گذاری‌های اصلی ما برای فعالیت و راه‌اندازی است که در این زمینه به بیش از 100 میلیون تومان اعتبار نیاز داشتیم که بخشی از آنها از طریق استانی و شهرستانی و بخشی نیز به صورت وزارتی تأمین شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه مشگین‌شهر به عنوان قطب برنامه‌های فرهنگی،‌ هنری استان اردبیل همه ساله میزبان ده‌ها برنامه متنوع در این حوزه است، یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال‌جاری برنامه‌های هنری و فرهنگی مختلف نظیر نمایشگاه کتاب، جشنواره تئاتر و همچنین موسیقی منطقه‌ای در این شهرستان برگزار شود.

شرفی حمایت همه‌جانبه از هنرمندان برای حضور در جشنواره‌ها و برنامه‌های ملی و بین‌المللی را یکی دیگر از اولویت‌ها اعلام کرد و ادامه داد: ما به صورت جدی از هنرمندان و فعالان این عرصه حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان مشگین‌شهر نیز در سخنانی گفت: هر اقدام فرهنگی که نوعی تحرک و پویایی در جامعه به وجود آورد و ماندگاری بیشتری داشته باشد در حقیقت یک سرمایه‌گذاری واقعی به شمار می‌رود.

سید حمید عباداللهی افزود: توجه به فرهنگ و هنر توجه ظاهری و یا زودگذر نیست بلکه تحول و تحرک در این حوزه نیاز به گذر زمان و حرکت‌های منسجم و فعالانه دارد.

وی بر لزوم انسجام، وحدت و همدلی اعضای انجمن‌های فرهنگی این شهرستان تاکید کرد.

عباداللهی به کمبود فضاهای فرهنگی، هنری و آموزشی در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: تالار اندیشه به تنهایی جوابگوی نیاز گروه‌های هنری مختلف در این شهرستان نیست.

فرماندار مشگین‌شهر خاطر نشان کرد:‌ در صورت تأمین منابع اعتباری می‌توان یک مجتمع فرهنگی‌ هنری یک‌هزار نفری را در مشگین‌شهر احداث کرد.

در این مراسم حمدالله علیپور به عنوان رئیس جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مشگین‌شهر معرفی و از زحمات رئیس قبلی قدردانی شد.

انتهای پیام/62007/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول