اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین مطرح کرد

نقش مراکز فرهنگی دیجیتال در ترویج اسلام

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: مراکز فرهنگی دیجیتال کشور می‌تواند با محتوای اسلامی و سالم در ترویج و گسترش فرهنگ ناب اسلامی در سطح جهان نقش مهمی ایفا کند.

نقش مراکز فرهنگی دیجیتال در ترویج اسلام

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین شفیعی‌ها در دومین اجلاس تخصصی مدیران مراکز فرهنگی دیجیتال سراسر کشور در جمع مدیران مراکز دیجیتال سراسر کشور که پیش از ظهر امروز در استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: امروز فناوری دیجیتال در فضای مجازی یکی از عرصه‌های بسیار گسترده‌ای است که جمعیت زیادی از مردم جهان را به خود مشغول کرده است.

وی افزود: با توجه به وضعیتی که رسانه‌های دیجیتال در سطح جهان دارند چنین برداشت می‌شود که این فناوری روز‌به‌روز در حال گسترش بوده و این فضایی که از آن به عنوان شهرها و کشورهای دیجیتالی نام برده می‌شود، تحقق یابد و زندگی بشر جایی برسد که انسان‌ها همه کارهای خود را در فضای مجازی انجام دهند.

این مسئول اضافه کرد: در عصر حاضر نیز بیشتر مردم جهان بیشتر فعالیت‌های خود را در فضای مجازی انجام می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین عنوان کرد: در حوزه رسانه‌های دیجیتال فعالیت‌های فرهنگی، تفریحی و سرگرمی می‌تواند برای جوانان و جامعه ما هم عامل سازنده باشد و هم عامل مخرب به شمار رود.

شفیعی‌ها تصریح کرد: بنابر این شبکه ملی فرهنگ و مراکز رسانه‌های دیجیتال می‌تواند جلودار این حرکت باشد و با برنامه‌ریزی دقیق و مدبرانه آینده فضای مجازی را در جامعه ما بیمه کند.

وی با اشاره به جاذب بودن مراکز دیجیتال بیان کرد: با توجه به حضوری که نوجوانان و جوانان در این مراکز دارند به خوبی مشاهده می‌شود که مراکز فرهنگی دیجیتال از جاذبه بالایی برخوردار بوده و جوانان و نوجوانان را به سرعت جذب می‌کند.

این مسئول با اشاره به ظرفیت بالای مراکز فرهنگی دیجیتال اظهار کرد: به دلیل ظرفیت‌ها و زمینه‌هایی که در این مراکز وجود دارد، بستر مناسبی برای بروز و ظهور خلاقیت نوجوانان و جوانان کشور به شمار می‌رود و مراکز می‌توانند با برنامه‌ریزی درست و دوراندیشی خلاقیت این قشر عظیم جامعه را ساماندهی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: مراکز رسانه‌های دیجیتال علاوه بر ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت نوجوانان و جوانان به دلیل پشتیبانی و سلامت مدیریتی که دارد از لحاظ فرهنگی نیز می‌تواند فضای مجازی را کنترل کند.

شفیعی‌ها افزود: مراکز رسانه‌های دیجیتال می‌تواند فرهنگ ناب اسلامی را که اگر رواج یابد قطع یقین مشتاقان زیادی در اقصی نقاط جهان خواهد داشت، در فضای مجازی ترویج دهد.

وی اضافه کرد: در واقع با ترکیب فناوری‌های دیجیتال که برای قشر نوجوان و جوان جاذبه دارد و فرهنگ ناب اسلامی که با خواسته‌های درونی انسان‌ها مطابقت دارد می‌توان فضای مجازی و به تبع آن آینده جوانان را بیمه کرد و اطمینان داشت که جوانان در این فضا به انحراف کشیده نمی‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه فضای مجازی حکم یک شمشیر دولبه را دارد، گفت: این فضا حکم یک شمشیر دولبه را دارد که هم می‌تواند در مسیر خیر و خوبی حرکت کند و هم قادر است خطرناک و آسیب‌زا بوده و جامعه را منحرف کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خطاب به مدیران مراکز فرهنگی دیجیتال سراسر کشور عنوان کرد: شما مدیران مراکز فرهنگی دیجیتال می‌توانید آغازکننده و ادامه‌دهنده مسیر خیر و خوبی باشید و با محتوای سالمی که در این مراکز عرضه می‌کنید می‌توانید تأثیرات مثبت زیادی بر جوانان و جامعه داشته باشد.

شفیعی‌ها عنوان کرد: امیدواریم در فرصت محدودی که تا پایان دولت دهم دارید بتوانید دورنمای خوبی از فعالیت‌‌ها و عملکرد مثبت خود برای مسئولان و جامعه ترسیم کنید زیرا اگر دورنمای کار این مراکز به وضوح مشخص نباشد ممکن است در دولت بعدی با تفاوت دیدگاه‌ها روبرو شده و قادر به ادامه فعالیت نباشید.

وی افزود: بنابر این باید ضرورت وجود این مراکز، نیازها و اهمیت آن‌ها در مدت باقی مانده تثبیت شود تا در دولت جدید که در ماه‌های آینده شکل خواهد گرفت، بتوانید به فعالیت خود با پشتوانه و حمایت دولت ادامه دهید.

انتهای پیام/77010/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول