اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان اصفهان:

تداخل انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها مشکلاتی به همراه دارد

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان اصفهان گفت: تداخل انتخابات مشکلات متعددی برای نظارت ایجاد کرده است و بنابراین با توجه به عدم الزام قانونی وجود دو صندوق در یک شعبه در صورت آمادگی وزارت کشور این دو صندوق را از یکدیگر جدا می‌کنیم.

تداخل انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها مشکلاتی به همراه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا اکرمی در جلسه معتمدان تشکیل هیئت اجرایی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره برخی قوانین در انتخاب هیئت‌های اجرایی انتخابات از میان معتمدان اظهار کرد: معتمدان نباید با کاندیداهای شورای شهر و روستای شهرستان اصفهان خویشاوندی درجه یک داشته باشند.

وی افزود: از دیگر وظایف هیئت‌های اجرایی بررسی تخلفات تبلیغات انتخاباتی مربوط به نامزدهای ریاست‌جمهوری و ستادهای مرتبط با آنهاست که هیئت‌های اجرایی موظفند اقدامات لازم را در مقابله با آنها صورت دهند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان اصفهان تصریح کرد: رسیدگی به شکایات پس از انتخابات نیز از دیگر وظایف هیئت اجرایی انتخابات است بنابراین باید افرادی که می‌توانند وقت بیشتری بگذارند وارد این امر خطیر شوند. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه تداخل انتخابات نه تنها کمکی به صرفه‌جویی نکرده بلکه مشکلات متعددی ایجاد کرده است، تاکید کرد: از فحوای قانون این برداشت که باید دو صندوق اخذ رای ریاست‌جمهوری و شوراها در یک شعبه باشد برداشت نمی‌شود.

اکرمی با اشاره به اینکه به استناد قانون می‌توانیم شعب مجزا داشته باشیم، اضافه کرد: با توجه به اینکه در قانون بر وجود دو صندوق در یک شعبه الزامی نداریم در صورت اعلام آمادگی وزارت کشور این دو شعبه را برای پیشگیری از مشکلات و مدیریت صحیح از یکدیگر جدا می‌کنیم.

انتهای پیام/63008/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول