اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران در دیدار با هیئت مدیره خانه مطبوعات:

رفع مشکل کاغذ مطبوعاتی‌های مازندران‌/کاغذ درجه یک برای کار روزنامه‌ای استفاده نشود‌

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: مشکل کاغذ مطبوعاتی‌های مازندران با همکاری بخش بازرگانی این شرکت به‌زودی حل می‌شود.

رفع مشکل کاغذ مطبوعاتی‌های مازندران‌/کاغذ درجه یک برای کار روزنامه‌ای استفاده نشود‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران پیش از ظهر امروز با مدیرعامل کارخانه صنایع چوب و کاغذ استان مازندران دیدار کردند.

این نشست در راستای قول مساعد مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران برای پیگیری امور کاغذ مطبوعاتی‌های مازندران صورت گرفت.

در این جلسه که روغنی گلپایگانی مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران و مدیران بخش بازرگانی این شرکت حضور داشتند مصوب شد سهمیه کاغذ مطبوعات محلی مازندران که به دلایلی از جمله عدم پیگیری صاحبان مطبوعات از سال گذشته بر زمین مانده بود در سال ‌جاری با قیمت مناسب به صاحبان نشریات استان داده شود.

با توجه به استقرار صنایع چوب و کاغذ مازندران در این استان، یکی دیگر از تصمیمات این جلسه این بود که کاغذ روزنامه‌ای نیز به مطبوعات محلی مازندران داده شود.

سازوکار اجرایی تحویل حواله‌ها پس از هماهنگی مدیران صنایع چوب و کاغذ و شرکت ارژن کاغذ از طریق خانه مطبوعات مازندران به اطلاع صاحبان نشریات می‌رسد.

در این نشست ابوالفضل روغنی گلپایگانی مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای جهان به دلیل استفاده لحظه‌ای و روزانه از روزنامه، کاغذ آن از بدترین نوع کاغذ است، یادآور شد: اما در کشور ما مشاهده می‌شود که از کاغذ گلاسه برای روزنامه استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با کاغذ گلاسه نمی‌توان کار اقتصادی و ایجاد درآمد کرد، یادآور شد: این شرکت به دنبال رقابت با استانداردهای اروپایی و روسی در زمینه تولید کاغذ است.

روغنی با اعلام اینکه صاحبان مطبوعات و روزنامه‌ها در بسیاری از کشورهای دنیا به دنبال کیفیت بالای کاغذ نیستند، یادآور شد: این امر یک کار فرهنگی است و باید توسط رسانه‌ها نهادینه شود.

روغنی گلپایگانی با بیان اینکه حماسه اقتصادی در این شرکت در حال وقوع است بر نوسانات قیمت ارز و تاثیر آن بر روی این محصول اشاره کرد.

وی تصریح کرد: 2 هزار و 500  نیروی انسانی در این واحد مشغول به کار هستند و تلاش می‌کنیم که در رقابت با اروپا بهترین نوع کاغذ را تولید کنیم.

این مسئول با بیان اینکه باید به صنایع چوب و کاغذ مازندران نگاهی ملی داشته باشیم، افزود: مازندران سهم 25 تا 35 درصدی تولید کاغذ کشور را دارد و تمام شاخص‌های زیست محیطی در آن کنترل شده است.

وی در پایان اذعان داشت: این واحد صنعتی فقط از طریق کاغذهای بازیافتی، 400 هزار تن کاغذ تولید می‌کند.

انتهای ‌پیام/‌86011/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول