اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل خبر داد

راه‌اندازی رینگ دوچرخه‌سواری شورابیل با 20 دوچرخه

شهردار اردبیل گفت: امسال مصمم هستیم تا در مجتمع تفریحی – توریستی شورابیل رینگ دوچرخه‌سواری را با خرید و فعال کردن 20 دوچرخه راه‌اندازی کنیم.

راه‌اندازی رینگ دوچرخه‌سواری شورابیل با 20 دوچرخه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری صبح امروز در جلسه شورای شهر اردبیل که با محوریت تجلیل از اقدام یاور صمدی در گذر از 20 کشور جهان با دوچرخه و ابلاغ پیام ایرانیان به کل جهانیان اظهار داشت: یکی از سیاست‌های شورای شهر و شهرداری توجه به برنامه‌های فرهنگی و ورزشی است که از این جهت ما هم در ورزش همگانی و هم حرفه‌ای اقدامات خوبی را در سال گذشته و امسال مدنظر قرار دادیم.

وی با بیان اینکه در سال 92 در حمایت از ورزش‌های همگانی بستر‌سازی‌های خوبی در مناطق مختلف و همچنین پارک‌ها و فضاهای تفریحی – توریستی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: توسعه ورزش و اشاعه این امر در سطح جامعه آن هم به شکل عمومی و همگانی یکی از اولویت‌های اصلی است که به نظر می‌رسد حداقل روزانه ورزش‌های همگانی در پارک‌ها و میادین اصلی شهر در حال انجام است.

شهردار اردبیل یادآور شد: علاوه بر توسعه ورزش همگانی ما در ورزش حرفه‌ای و قهرمانی نیز ورود پیدا کردیم به طوری که چندین تیم ورزشی فوتبال و رشته‌های رزمی را هم اکنون در لیگ‌های مختلف فعال و پویا حفظ کرده و از آنها حمایت لازم را نیز انجام می‌دهیم.

کسب رتبه سوم تیم فوتبال نونهالان شهرداری اردبیل در لیگ برتر

بدری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از جمله رشته‌هایی که بیشتر مورد توجه و اقبال جوانان و نوجوان قرار گرفته است بحث فوتبال آن هم در گروه‌ها و رده‌های مختلف سنی است به طوری که تیم نونهالان شهرداری اردبیل در لیگ برتر کشور رتبه سوم را به دست آورد.

این مسئول عنوان کرد: البته این تیم توان حتی کسب مقام‌های اول و دوم را داشت اما در یک ناباوری مغلوب حریف خودمان در بازی نیمه نهایی شدیم و نوجوانان 11 و 13 ساله ما بعد از 118 دقیقه بازی جانانه در یک غافلگیری گلی را از حریف دریافت کرده و به مقام سومی دست یافتند.

شهردار اردبیل بیان داشت: ما در سه سال آینده با وجود این تیم با استعداد در رده بزرگسالان و نوجوانان و جوانان می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم و قطعاً از این استان بازیکنان مستعدی نیز به تیم‌های ملی دعوت خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بدری افزود: علاوه بر فوتبال در کشتی نیز قرار است در یک مسابقه کشوری با هماهنگی هیئت کشتی استان تدارک دیده شود تا بتوانیم با علاقمندی و حمایت از کشتی‌گیران این مسابقات را در حد و شأن استان اردبیل برگزار کنیم.

وی تصریح کرد:‌ یاور صمدی به عنوان همکار ما در مجموعه شهرداری که خود از پیشکسوتان رشته‌های رزمی و دوچرخه‌سواری است با شعار اهمیت قائل شدن به محیط زیست و نشان دادن فرهنگ ایرانیان در توجه به این مسائل به صورت نمادین در مدت هفت ماه حرکت خود را با دوچرخه آغاز کرد و با گذر از کشورهای مختلف توانست پیام حقیقی جمهوری اسلامی ایران را در این حوزه نشان دهد.

شهردار اردبیل در پاسخ به درخواست رئیس شورای شهر مبنی بر توسعه ورزش همگانی و همچنین دوچرخه‌سواری در مناطق مختلف شهری گفت: ما در اجابت به این خواسته شورای شهر مسیر دوچرخه‌سواری را در ساحل رودخانه بالیقلو پیش‌بینی کردیم که انتظار می‌رود با در نظر گرفتن سه ایستگاه ابتدایی، میان و پایانی بتوانیم فرصتی را برای هموطنان فراهم آوریم تا از دوچرخه به عنوان ورزش مفرح بهره بگیرند.

بدری ادامه داد: قطعاً گرایش و روی آوردن به دوچرخه می‌تواند هم سلامت و نشاط جامعه را ارتقا دهد و هم زمینه شهر‌نشینی سالم را فراهم خواهد آورد تا با ترددی که از طریق دوچرخه صورت می‌گیرد کاهش ترافیک و آلودگی هوا را شاهد و ناظر باشیم.

وی تاکید کرد:‌ علاوه بر آن در مسیر شورابیل نیز ایستگاه دوچرخه‌سواری با خرید 20 دستگاه دوچرخه راه‌اندازی می‌شود تا علاقمندان در این زمینه نیز بتوانند از فرصت‌های پیش آمده بهترین استفاده را ببرند.

با هدف ترغیب مدیران دوچرخه رایگان به آنها می‌دهیم

شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با توجه به اینکه این کار باید از خود مدیران و دست‌اندرکاران حوزه شهری آغاز شود ما برای تمام مدیرانی که بخواهند در مسیر تردد روزانه خود از دوچرخه استفاده کنند این وسیله را رایگان اهدا می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بدری در پایان سخنان خود ابراز داشت: ما حتی آمادگی داریم برای اعضای شورای شهر نیز دوچرخه‌ای را مهیا کنیم تا آنها با استفاده از این وسیله ایاب و ذهاب بتوانند مبلغ خوبی در استفاده از دوچرخه و ورزش‌های تفریحی سالم باشند.

انتهای پیام/62003/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول