اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری خبر داد

تلاش برای گرفتن مجوز برگزاری تور دوچرخه‌سواری بین‏المللی در مشهد

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران گفت: شهر مشهد و استان خراسان‎رضوی ظرفیت برگزاری مسابقات بین‎المللی را دارند و تلاش می‎کنیم مجوز برگزاری یک تور بین‎المللی در مشهد را از فدراسیون جهانی بگیریم.

تلاش برای گرفتن مجوز برگزاری تور دوچرخه‌سواری بین‏المللی در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، خسرو قمری صبح امروز در مجمع سالانه هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی با اشاره به استعدادهای فراوان موجود در دوچرخه‌سواری این استان، اظهار داشت: پیست دوچرخه‌سواری استان با امکان فعالیت در 9 ماده، زیرساخت خوبی را به وجود آورده است که می‎توان با تلاش اعضای هیات رئیسه، اداره کل ورزش و جوانان و مسئولان با تجربه استان، دوباره شاهد قهرمانی‎های ورزشکاران این استان باشیم.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم همگانی کردن ورزش در جامعه اشاره و عنوان کرد: تلاش برای همگانی کردن دوچرخه سواری از موضوعات با اهمیتی است که توسعه و گسترش این رشته ورزشی را به دنبال دارد.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشور افزود: با تعاملی که با آموزش و پرورش در مورد استعدادیابی برقرار و ایستگاه‎های دوچرخه‌سواری که از سوی شهرداری مشهد احداث می‎شود، توسعه روزافزون این ورزش مفرح و معرفی افراد بیشتری به اردوهای تیم ملی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه هرکاری که بتوانیم برای توسعه دوچرخه‌سواری در خراسان‎رضوی انجام می‎دهیم، گفت: فدراسیون آمادگی این را دارد که با همکاری و هماهنگی شهرداری مشهد زمینه تعامل با کشورهای تولیدکننده دوچرخه را ایجاد کند و با دریافت تخفیف، علاوه بر کمک به توسعه این رشته ورزشی، نیاز هیئت به دوچرخه حرفه‎ای نیز تامین شود.

قمری با بیان اینکه خراسان‎رضوی با دارا بودن امکانات فنی مناسب توانایی برگزاری مسابقات بین‎المللی را دارد، افزود: فدراسیون نیز آمادگی دارد تا میزبانی مسابقات مختلف را در صورت تقاضا به این استان واگذار کند.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری کشور ادامه داد: این امکان وجود دارد که با هماهنگی فدراسیون جهانی پس از برگزاری یک دوره تور آزمایشی دوچرخه‌سواری با حضور کشورهای همسایه در استان، مجوز برگزاری تور بین‎المللی در مشهد در سال آینده اخذ شود که در این راستا آماده برقراری هرگونه تعامل با آستان قدس و دیگر ارگان‏های استان هستیم.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در سال گذشته در رابطه با افتخارات ارزشمند بانوان در رقابت‎های بین‎المللی، گفت: حضور بانوان در عرصه دوچرخه‎سواری باید با شرایط خاص و رعایت اصول دینی انجام گیرد که این امر با مشخص کردن لباس و شرایط خاص از سوی فدراسیون مدون شده و از این حیث مشکلی نداریم.

وی در مورد مشکلات پیش روی دوچرخه‌سواری بانوان در شهر مشهد عنوان کرد: این موضوع باید از سوی مسئولان ورزش استان با بهره‎گیری از نظرات علما و کارشناسان حل شود.

ابوالقاسم باروح، رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‎رضوی نیز در این نشست با بیان اینکه اتکای ورزش دوچرخه سواری در گذشته بیشتر به دولت و منابع دولتی بوده است، گفت: با توجه به تاکید فدراسیون‎های جهانی و آسیایی مبنی بر دخالت کمتر دولت‎ها در امور ورزشی، شرایط به گونه‎ای است که باید از کسانی که صاحب فکر و اندیشه و منابع مالی هستند به صورت رسمی و حساب شده کمک گرفت.

وی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به دوچرخه‌سواری به عنوان یک ورزش پایه گفت: بهترین اقدام برای تحقق این موضوع در هیئت استان، حضور یک هیئت رئیسه قوی برای کمک به دوچرخه‌سواری استان است.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری که هیئت رئیسه، اداره کل و فدراسیون با دوچرخه‌سواری استان دارند، این ورزش همانند دیگر ورزش‎های استان به جایگاه گذشته خود دست یابد.

رئیس جدید هیئت رئیسه هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‎رضوی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت توجه به ورزش مفرح دوچرخه‌سواری در استان گفت: دوچرخه‌سواری یکی از ورزش‎هایی است که در استان آنچنان که شایسته آن بوده، مورد توجه قرار نگرفته است.

سیدعلی باقری‌ثانی به وجود مشکلاتی چون نبود پیست مناسب در شهرستان‎ها، گرانی دوچرخه‎های حرفه‎ای و ضعف تبلیغات در دوچرخه‌سواری استان اشاره کرد و افزود: با توجه به استعدادهای فراوان در استان و در صورت ایجاد تسهیلات و امکانات مناسب، شرایطی به وجود می‎آید که از کم‌توجهی مردم به این ورزش کاسته و موفقیت‎های بیشتری در سطح قهرمانی کسب شود.

وی در رابطه با برنامه‎های هیئت در سال جاری گفت: اعزام ورزشکاران به رقابت‎های مختلف در تمام رده‎های سنی، میزبانی مسابقات جایزه بزرگ و قهرمانی کشور و برگزاری تور بین‎المللی دوچرخه‌سواری در استان نمونه‎ای از این برنامه‎ها است.

وی ایجاد دفتر جدید برای هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‎رضوی و مدرسه دوچرخه‌سواری ویژه بانوان را از دیگر برنامه‎های در نظر گرفته شده در سال جاری عنوان کرد.

انتهای پیام/70005/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول