اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد

ساخت 48 لکوموتیو توسط کارخانه تولید لکوموتیو ایران/ واگذاری حمل بار و مسافر به بخش خصوصی

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه کارخانه ساخت لکوموتیو سال گذشته در ایران آغاز به فعالیت کرد، گفت: تا کنون 48 لکوموتیو توسط این کارخانه با فناوری روز اروپا ساخته شده است.

ساخت 48 لکوموتیو توسط کارخانه تولید لکوموتیو ایران/ واگذاری حمل بار و مسافر به بخش خصوصی

عبدالعلی صاحب‌محمدی در حاشیه برگزاری یازدهمین مجمع روسای راه آهن مجمع منطقه‌ای خاورمیانه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش خصوصی را وارد، ناوگان حمل و نقل ریلی ایران کرده‌ایم، اظهار کرد: بخش لکوموتیو را در سال‌های اخیر وارد بخش خصوصی کردیم چنانکه 19 درصد ساخت لوکوموتیو وارد بخش خصوصی شده است.

وی با بیان اینکه با کمک بخش خصوصی کارخانه تخصصی ساخت لکوموتیو را در کشور راه‌اندازی کردیم، افزود: محصولات این کارخانه مطابق با فناوری روز اروپا و با مصرف سوخت پایین است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه در این راستا نیز روشی را برای بازسازی لکوموتیوها توسط بخش خصوصی در نظر گرفته‌ایم، تصریح کرد: تا کنون 48 لکوموتیو توسط این کارخانه تولید شده که در حال بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: همچنین سیستم علائم ایمنی و سرعت نیز در مسیر هدف گذاری و افزایش ظرفیت در این زمینه انجام شده است.

صاحب‌محمدی با بیان اینکه همه کشورهای منطقه باید به سمت و سوی ارتقای فنی تهیه ناوگان و بهره‌برداری بروند، تصریح کرد: این قضیه باید انطباق پیدا کند تا یک نظام بهره‌برداری بین کشورهای منطقه ایجاد شود و نیز جا به جایی بار و مسافر داشته باشیم چرا که جا به جایی مسافر در مناسبات سیاسی و فرهنگی موثرتر است.

وی ادامه داد: در همین راستا برای نخستین بار بهره‌برداری بار و مدیریت شبکه و کنترل ترافیک را نیز به بخش خصوصی واگذار کرده و در آن سرمایه گذاری کردیم که از بخش خصوصی از محل عواید سود دریافت می‌کند.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: تعهد داریم قیمت‌ها برای بار و مسافر باید به صورت رقابتی باشد، اما اگر دولت تکلیف کند که قیمت کنترل شود مابه‌تفاوت قیمت را خود دولت جبران می‌کند.

وی اضافه کرد: کریدور بین‌المللی بافق - بندرعباس در جنوب ایران یکی از کریدورهای حمل و نقل ترکیبی ایران است که 60 درصد حمل و نقل دریایی از این بندر انجام می‌شود.

صاحب‌محمدی گفت: آنچه برای ارتقای ظرفیت حمل و نقل ترکیبی لازم است را عملیاتی می‌کنیم، اما کافی نیست و این قضیه باید افزایش پیدا کند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم شرکت‌های مشترک را هم در بار و هم در کالا با شرکت حمل و نقل شریک کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه 15 شرکت وابسته به راه آهن در کشور داشتیم که اکنون به بخش خصوصی واگذار شده است، افزود: اکنون واگن باری و مسافری را نیز به بخش خصوصی واگذار کردیم و نیز 21 هزار واگن موجود به بخش خصوصی واگذار شده است.

انتهای پیام/63012/و40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول