اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شبکه اجتماع محور خراسان‌رضوی خبر داد

فعالیت 170 تیم در خراسان‌رضوی برای رفع آسیب‌های اجتماعی

مدیرعامل شبکه اجتماع محور خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر 50 تیم اجتماع‌محور در مشهد و 120 تیم در شهرستان‌های خراسان‌رضوی در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

فعالیت 170 تیم در خراسان‌رضوی برای رفع آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ هاشم دهقان‌پور عصر امروز در جمع نشست فعالان کمیته‌های شبکه اجتماع محور خراسان‌رضوی با معاونت‌های بهزیستی و شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار کرد: شبکه اجتماع‌محور خراسان‌رضوی متشکل از سازمان‌های مردم‌نهاد بوده که در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر در شبکه اجتماع‌محور 120 تشکل وجود دارد و در سال 92 تأسیس تیم‌های اجتماع‌محور در محلات جدید و تقویت تیم‌ها در محلات قدیم را در رأس اهداف خود قرار داده‌ایم.

دهقان‌پور با بیان اینکه در حال حاضر 50 تیم اجتماع محور در مشهد و 120 تیم در شهرستان‌های خراسان‌رضوی فعال هستند، گفت: در سال گذشته در حوزه شهرستان‌ها فعالیت چشمگیری نداشتیم که این ضعف را باید امسال برطرف کرد.

وی ادامه داد: در هر تشکل اجتماع‌محور 50 نفر عضو وجود دارد و به طور کلی در هر محله حدود هزار نفر عضو درگیر فعالیت‌های این شبکه هستند.

مدیرعامل شبکه اجتماع محور خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه این شبکه برنامه‌های فرهنگی و معنوی متعددی برای محلات زیرپوشش برگزار کرده، اظهار کرد: در سال 91 برنامه‌های معنوی در حرم مطهر با حضور بیش از 2 هزار و هشت شرکت‌کننده داشته‌ایم، همچنین برنامه‌های مفرح و شاد در محلات نظیر هزار و 909 اردو و هزار و 811 جنگ شادی را با هدف نشاط اجتماعی برگزار کرده‌ایم.

وی یادآور شد: در حوزه آموزش 20 هزار و 569 بسته آموزشی شامل کتاب و نرم‌افزار توزیع شده و همچنین 12 هزار و 487 نفر در کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی این شبکه شرکت کرده‌اند.

مدیرعامل شبکه اجتماع محور خراسان‌رضوی از 39 هزار و 257 مخاطب شبکه اجتماع‌محور در سطح استان خبر داد و گفت: همواره تأکید بر افزایش مخاطبان داریم، چراکه افزایش مخاطب سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی اذعان داشت: یکی از دستاوردهای بزرگ شبکه برگزاری نمایشگاهی در 9 محله مشهد با حمایت بهزیستی بوده است.

دهقان‌پور با تشریح چهار چالش سازمان‌های مردم‌نهادی چون شبکه اجتماع‌محور، تصریح کرد: نبود پایداری و ثبات در بخش‌های حقوقی، مالی، ساختاری و برنامه‌های توانمند‌سازی چهار مشکل عمده این شبکه و بیشتر سازمان‌های مدرم نهاد به شمار می‌رود.

مدیرعامل شبکه اجتماع محور خراسان‌رضوی خواستار حمایت بخش‌های دولتی برای رسیدن به اهداف عالیه این شبکه در مسیر به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد شد.

انتهای پیام/70023/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول