اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی سپاه همدان:

برنامه بسیج الگوسازی و گسترش برنامه‌های موفق است

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: اصلی‌ترین برنامه بسیج سازندگی الگوسازی و گسترش برنامه‌های موفق در استان است.

برنامه بسیج الگوسازی و گسترش برنامه‌های موفق است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان شهرام صادقی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برنامه‌های بسیج سازندگی در راستای تقویت تولید ملی و فعال کردن ظرفیت‌های پنهان تولید بوده و اقتصادمحور است.

وی با بیان اینکه از عرصه‌های مهم بسیج سازندگی عرصه عمران و آبادانی روستا‌هاست بیان داشت: سال گذشته 602 هزار و 880 نفر در عرصه‌های مختلف جهادی با نهاد‌ها، ادارات و اقشار مختلف همکاری صورت گرفت که به میزان یک میلیون و 432 هزار و 556 نفرروز بوده و نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت خوبی را داشتیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: در عرصه اردو‌های جهادی دانشجویی 71 گروه سازماندهی و به مناطق محروم استان اعزام شدند که این افراد در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و... فعالیت کردند.

وی به اردو‌های جهادی محلات، بسیج ورزشکاران و طلاب اشاره کرد و یادآور شد: 149 گروه اردوی جهادی محلات و در کنار آن اردوی جهادی دانش‌آموزان که با حضور در 292 مدرسه در بحث تعمیر و بازسازی مکان‌های آموزشی وارد شدند.

*ساماندهی 39 گلزار شهدا

صادقی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی ساماندهی 39 گلزار شهدا و تعمیر و تکمیل هفت مسجد روستایی و ساخت 11 مورد خانه بهداشت روستایی در سال گذشته بوده است.

وی در بحث اعزام تیم‌های بهداشتی به مناطق محروم خاطرنشان کرد: در بحث اعزام تیم‌های بهداشتی درمانی و پزشکان عضو این نهاد 244 تیم بهداشتی به روستا‌ها اعزام شدند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تأکید بر ایجاد اشتغال 12 هزار نفر تصریح کرد: با همکاری مؤسسه نگار نصر 150 نفر اشتغالزایی داشتیم و در این زمینه یک هزار و 376 نفر نیز تسهیلات خوداشتغالی دریافت کردند.

وی به بحث اشتغال‌زایی در استان همدان اشاره و افزود: استان همدان با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب مستعد‌ترین استان برای پرورش قارچ و زعفران است و در حال حاضر نیز در شهرستان ملایر تعدادی از کشاورزان مشغول به کشت زعفران هستند.

صادقی یادآور شد: 50 واحد گلخانه کوچک و 30 واحد فرآوری میوه و سبزیجات را پیش‌بینی کردیم تا در استان همدان راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر ساله 10 میلیون تن کود شیمیایی که یکی از موارد ابتلا به بیماری‌هایی چون سرطان است وارد کشور می‌شود ادامه داد: بسیج سازندگی با برنامه‌ریزی به دنبال تولید کود ارگانیک عالی به نام طرح ورمی‌کمپوست است که اگر تولید این کود در استان فرهنگسازی شود و در گلخانه‌ها و مکان‌های تولیدی استفاده شود بسیار مفید بوده و قابلیت تولید دارد که میزان نگهداری میوه‌جات را نیز دو برابر می کند.

*220 کارگاه تولید کود ورمی‌کمپوست برای همدان در نظر گرفته شد

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان یادآور شد: 220 کارگاه تولید کود ورمی‌کمپوست برای استان در نظر گرفته شده که در 9 شهرستان نیز توزیع شده و قابلیت کار دارد.

وی افزود: در استان همدان ظرفیت‌های خوبی هست فقط باید به سمت فرهنگ کار و تلاش برویم تا بتوانیم از تحریم‌ها عبور کنیم.

صادقی ابراز داشت: ما در طرح اقتصادی سعی کردیم چرخه کامل تولید و فروش را کامل کنیم تا اینکه تعاونی‌های تولیدی و توزیعی تأمین تجهیزات و امکانات را پیش‌بینی و تأمین کنند.

وی اضافه کرد: طرح‌های تولیدی در گذشته به دلیل نبود نظارت به نتیجه نمی‌رسید اما در حال حاضر با تشکیل تعاونی‌ها این مشکل رفع شده و تضمین می‌کنیم که محصولات تولیدی در بازار به فروش برسد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان به برنامه‌های بسیج در سال جاری اشاره و عنوان کرد: در سال جاری نیز 9 پروژه مدرسه علمی، پنج مورد خانه علم روستایی و دو مورد تعریض جاده آسفالت روستایی را در دست احداث داریم.

وی ادامه داد: استان همدان در سال جاری یکی از 9 استان‌های برتر کشور بوده که در مناطق زلزله‌زده حضور به موقع پیدا کرده و یکی از روستاهای منطقه اهر را به طور کامل بازسازی و تحویل داده است.

صادقی در پایان سخنانش گفت: اصلی‌ترین برنامه بسیج سازندگی الگوسازی و گسترش برنامه‌های موفق در استان است.

انتهای پیام/89007/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول