اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت کنگان:

طرح ملی بسیج ارتقای سلامت ایرانیان ادامه دارد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: طرح ملی بسیج ارتقای سلامت ایرانیان در مراکز بهداشتی ادامه دارد.

طرح ملی بسیج ارتقای سلامت ایرانیان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان زینب حسینی صبح امروز در آیین بازدید از اجرای طرح بسیج ملی سلامت ایرانیان اظهار داشت: فشار خون و چاقی با اینکه در سطح اول پیشگیری قرار دارند و روش‌های سالم زندگی تا حد زیادی از بروز آن پیشگیری می‌کند، اما به عنوان بیماری‌های خاموش در جامعه گسترش یافته و عاملی برای بسیاری از بیماری‌های خطرناک و تهدید کننده سلامت مردم است.

وی افزود: این دو علامت به همراه بیماری‌های شایعی همچون حملات قلبی، سکته مغزی و معلولیت‌های مختلف که ایجاد می‌کنند، هزینه‌های بسیار زیادی را بر دوش بیماران و خانواده‌ها می‌گذارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان خاطر نشان کرد: به همین منظور طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، قد و وزن ایرانیان از 14 اردیبهشت آغاز شده به مدت یک هفته در کنگان ادامه دارد.

حسینی گفت: در این طرح ملی با تشکیل پایگاه‌هایی در مراکز پر تردد مانند مساجد، مدارس و شرکت‌های منطقه ویژه این طرح را اجرا می‌کنند اما بعد از این مدت این طرح در مراکز بهداشتی درمانی وزارت بهداشت ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: طرح ملی بسیج ارتقای سلامت ایرانیان نه تنها در کشور یک طرح بی‌نظیر و استثنایی است بلکه در سطح بین‌المللی نیز می‌تواند یک الگو شناخته شود و به خصوص با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان زمینه اجرای برنامه پزشک خانواده نیز فراهم می‌شود.

انتهای پیام/2451/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول