اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی خبر داد

کشت گندم در مزارع نیشکر با آبیاری زهاب‌های نیشکر

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی از کشت گندم در مزارع نیشکر با آبیاری زهاب‌های نیشکر خبر داد.

کشت گندم در مزارع نیشکر با آبیاری زهاب‌های نیشکر

ناصر مجدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: عملکرد مزارع گندم آبی با مزارع گندمی که با زهاب‌های نیشکر آبیاری می‌شوند یکسان است.

وی افزود: کشت گندم در مزارع نیشکر با آبیاری زهاب‌های نیشکر برای نخستین بار در کشور توسط شرکت کشت و صنعت امام خمینی انجام شده است.

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی گفت: کشت گندم در این شرکت با استفاده از زهاب‌های نیشکر با آب زه‌کش‌ها از رشد خوبی برخوردارند.

مجدی درباره سطح زیر کشت گندم کشت و صنعت امام خمینی افزود: سطح زیر کشت گندم در کشت و صنعت امام خمینی 50 هکتار است که 25 هکتار از اراضی با آب غیر پساب و 25 هکتار با پساب نیشکر آبیاری می‌شوند.

وی درباره مقایسه عملکرد این دو نوع آبیاری خاطرنشان کرد: عملکرد تولید محصول در این دو نوع آبیاری تفاوتی با هم ندارند و در هر دو نوع آبیاری عملکرد تولید 4.5 تا پنچ تن در هکتار است.

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی با اشاره به اینکه همه پساب‌های این شرکت زیر نظر اداره محیط زیست است افزود: پساب‌های این شرکت زیر نظر آزمایشگاه اداره محیط زیست شوشتر است و هر زمان که محیط زیست بخواهد می‌تواند این پساب‌ها را آزمایش و کیفیت آن‌ها را بررسی کنند.

انتهای پیام/72006/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول