اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی ارزوئیه:

فروش گندم زیر 1000 تومان به صرفه نیست

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: با وجود تورم، فروش گندم زیر 1000 تومان به صرفه نیست.

فروش گندم زیر 1000 تومان به صرفه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ارزوئیه، با توجه به اعلام نرخ خرید گندم از سوی دولت و اینکه شهرستان ارزوئیه قطب تولید گندم در استان کرمان است، بررسی قیمت خرید تضمینی محصول استراتژیک گندم لازم و ضروری است.

مجید حبیبی در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارزوئیه با اشاره به فصل برداشت گندم اظهار داشت: شهرستان ارزوئیه یکی از قطب‌های تولید گندم در استان کرمان و حتی کشور است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه با بیان اینکه برداشت گندم شروع شده است، افزود: حدود 22 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم در این شهرستان داریم که در مقایسه با سال گذشته تغییر چندانی نکرده است.

حبیبی تصریح کرد: با تخمینی که زده شده، پیش‌بینی ما این است که امسال در هر هکتار پنج تن گندم برداشت شود و در مجموع ما شاهد برداشت 110 هزار تن گندم در شهرستان ارزوئیه باشیم.

وی با بیان اینکه امسال بارندگی‌ها بهتر از سال گذشته بوده و تأثیر قابل توجهی در محصولات داشته است، بیان کرد: بدون اینکه سطح زیر کشت گندم در شهرستان افزایش پیدا کند، افزایش تولید داریم.

حبیبی خاطر نشان کرد: امسال هم بارندگی به افزایش محصول کمک کرد و هم توجیه کشاورزان از سوی جهاد کشاورزی و ترویج و آموزش بیماری‌ها و آفات به کشاورزان در راستای افزایش محصول مؤثر بوده است.

قاسم سالاری یکی از کشاورزان گندم‌کار شهرستان ارزوئیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: وعده‌ای که از سوی دولت برای خرید گندم داده شده است از قرار هر کیلویی 760 تومان است.

وی افزود: در سال گذشته گندم از کشاورزان با قیمت 540 تومان خریداری می‌شد در شرایطی که هزینه‌های ما مانند امسال زیاد نشده بود، اما امسال با وجود تورمی که به وجود آمده و تمام وسایل مصرفی ما گران شده است، گندم با قیمت 760 تومان خریداری می‌شود که با افزایش هزینه‌های ما دردی از دل باز نمی‌کند.

سالاری تصریح کرد: گندم نباید یک ریال از 1000 تومان کمتر باشد، چرا که با این رویه فقط هزینه‌هایی که ما متحمل شده‌ایم صاف می‌شود و کسب سود چندانی را نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه هدف یک کشاورز از کشاورزی کردن و زحمت کشیدن کسب سود است، بیان کرد: با وجود اینکه کشورهایی مانند عراق و حتی افغانستان گندم را بالای هزار تومان خریداری می‌کنند، کشاورزان رغبت خود را برای فروش به دولت از دست می‌دهند.

سالاری خاطر نشان کرد: اگر دولت گندم را کمتر از دلالان بخرد ممکن است کشاورزی گندم را با قیمت بالاتری به دلال بفروشند و اگر در سطح کلان این اتفاق بیفتد در نتیجه کشور دچار کمبود گندم می‌شود و ممکن است مشکلاتی به وجود آید.

وی افزود: دولت برای اینکه هزینه‌ها کم شود و برای بخش خصوصی مشکلی پیش نیاید باید همراه کشاورزان باشد و در برخی از امورات کمک کشاورزان کند.

انتهای پیام/80024/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول