اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دولت در ایستگاه چهارم؛ مقصد مازندران-21

مصوبات دولت در شهرک‌های صنعتی مازندران تشریح شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، روند اجرایی پروژه‌های مصوبات سفر ریاست جمهور به مازندران را در سه دوره گذشته تشریح کرد.

مصوبات دولت در شهرک‌های صنعتی مازندران تشریح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، عباسعلی وفایی‌نژاد یکی از مهم‌ترین مصوبات سفر ریاست جمهور به استان را رفع ممنوعیت استقرار صنایع در مازندران دانست.

وی افزود: در دور اول سفر ریاست جمهور به مازندران، شش مصوبه به تصویب رسید که توسعه شهرک صنعتی بهشهر به وسعت 80 هکتار، احداث شهرک صنعتی بابلسر به وسعت 43 هکتار و احداث شهرک صنعتی رامسر به وسعت 27 هکتار و توسعه شهرک صنعتی تنکابن به وسعت 10 هکتار، 100 درصد محقق شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران اظهار داشت: در دور دوم سفر ریاست جمهور به استان، چهار مصوبه در حوزه شهرک‌ها و نواحی صنعتی مازندران به تصویب رسید.

احداث تصفیه‌خانه

وفایی‌نژاد ادامه داد: احداث و افتتاح تصفیه‌خانه شهرک صنعتی بندپی شرقی با ظرفیت پالایش یک هزار مترمکعب در شبانه روز با اعتبار 15 میلیارد ریال در دهه مبارکه فجر و با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: احداث و افتتاح تصفیه‌خانه شهرک صنعتی بابکان آمل با ظرفیت پالایش 175 مترمکعب در شبانه روز با اعتبار 10 میلیارد ریال با حضور معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان صنایع کوچک، احداث و افتتاح تصفیه خانه فاضلاب آمل با ظرفیت پالایش یک هزار و 850 مترمکعب در شبانه روز با اعتبار 16 میلیارد ریال با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی جویبار با ظرفیت پالایش 750 مترمکعب در شبانه‌روز با اعتبار 12 میلیارد و 500 میلیون ریال که با 85 درصد پیشرفت فیزیکی درحال انجام است از جمله پروژه‌های مصوب سفر دولت در طی سال‌های گذشته بوده است.

مطالعه خوشه صنایع غذایی

وی بیان داشت: یکی از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهور، مطالعه شناختی خوشه صنایع غذایی در سال 88 بود که مشاور طرح مطالعه شناختی خوشه صنایع انتخاب شد و فاز اول مطالعه شناسایی خوشه انجام و در مرحله سوم فاز شناخت خوشه منتخب خوشه ماهی سردابی هراز به پایان رسیده است.

وی بیان داشت: در دور سوم سفر ریاست جمهور به استان، هشت مصوبه در حوزه شهرک‌ها و نواحی صنعتی به تصویب رسید.

مطالعه و طراحی تصفیه خانه شهرک‌های صنعتی بشل و شهدای محمودآباد

وفایی‌نژاد خاطرنشان کرد: مطالعـه و طراحی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌هـای صنعتی بشل و شهدای محمودآباد با ظرفیت 2 هزار و 250 متـرمکعب در شبـانه‌روز، در مرحله اجرا قرار گرفته که ساخت و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه موجب کاهش آلودگی زیست محیطی ناشی از تولید پساب کارخانجات در شهرک‌های صنعتی بشل و شهدای محمودآباد خواهد شد.

مطالعه ایجاد شهرک صنعتی

وی گفت: مطالعات امکان‌سنجی و مکان‌یابی به‌ منظور احداث شهرک صنعتی انجام پذیرفته و به سازمان صنایع کوچک ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران افزود: مطالعـه ضرورت و امکان‌سنجی شهرک صنعتی صنایع تبدیلی انجـام شد و مورد تأییـد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران قرار گرفته که طرح مطالعـه و امکان‌سنجی ایجاد شهرک صنعتی نیز به اتمام رسیده است.

تکمیل و تجهیز مرکز خدمات فناوری کسب و کار آمل

وی اعلام کرد: مجتمع کسب و کار شهرک صنعتی امامزاده عبداله آمل با اعتبار 28 میلیارد ریال با هدف ارتقا و بهینه‌سازی بنگاه های صنعتی و بهبود توان رقابتی در بازارهای داخلی و خارجی در سال 1390 با حضور معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و استاندار به بهره‌‌برداری رسید که تاکنون 11 شرکت مشـاوره‌ای به‌ منظور مشاوره و حمایت از واحدهـای تولیدی و صنعتی در این مرکز استقرار یافته‌اند.

این مسئول ادامه داد: در این مرکز، واحدهـای تولیـدی و صنعتی از مشـاوره فنی و مهندسی شـامل بازار و فروش، سرمایه‌گذاری، مالی، مدیریت، آموزش، بهینه‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات بهره‌مند خواهند شد.

وفایی‌نژاد گفت: در سفر ریاست جمهور به استان مازندران، مصوبات توسعه شهرک‌های صنعتی نیز به تصویب رسید که با توجه به وجود زمین‌های منابع طبیعی به‌منظور توسعه شهرک‌های صنعتی  با وجود پیگیری‌های به‌عمل آمده توسط مسئولان استانی و شهرستانی، اقدام نهایی صورت نگرفته که در حال پیگیری و محقق شدن این بخش از مصوبات سفر نیز هستیم.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول