اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان خرداد ماه امسال در کازرون صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از پروژه 182 واحدی مسکن مهر کارگران

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کازرون از بهره‌برداری پروژه 182 واحدی مسکن مهر کارگران این شهرستان تا پایان خردادماه امسال خبر داد.

بهره‌برداری از پروژه 182 واحدی مسکن مهر کارگران

بهاءالدین میرغفاری عصر امروز در حاشیه مراسم تجلیل از کارگران نمونه که با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان کازرون در تالار مردانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار داشت: در سال گذشته با تلاش‌هایی که صورت گرفت، 70 شرکت در بخش تعاون در این شهرستان تشکیل شد و مقام دوم این استان را در این بخش کسب کردیم.

وی به چهار شرکت و کارخانه بزرگ شهرستان کازرون از قبیل کاشی کاشانه، پارس خرما، ساسان چشمه و کبیر موتور که چند سالی است در تعطیلی کامل هستند و راکد مانده‌اند، اشاره کرد و افزود: با تعطیلی این شرکت‌ها و کارخانه‌ها تعداد بسیاری از کارگران از کار بی‌کار شده‌اند که توجه بیشتر مسئولان امر را می‌طلبد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کازرون ادامه داد: تعداد دیگری از کارخانه‌های این شهرستان با مشکل جدی روبه‌رو هستند و به علت ناتوانی در پرداخت حقوق، کارگران خود را اخراج می‌کنند.

میرغفاری تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون به 440 نفر توسط این اداره بیمه بیکاری پرداخت شده و هر روز نیز به تعداد متقاضیان آن که از کارخانه‌ها اخراج شده‌اند، افزوده می‌شود.

وی ابراز داشت: از 2 هزار و 347 نفر ثبت نامی جویای کار در این اداره در سال گذشته توانستیم 860 نفر را مشغول به کار کنیم.

این مسئول اضافه کرد: در سال گذشته برای 585 نفر در بحث مشاغل خانگی مجوز صادر شده که 201 نفر آن‌ها برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

میرغفاری به فعالیت‌های انجام شده در بخش بیمه سلامت کارگران اشاره کرد و افزود: این اداره توانسته تاکنون 86 هزار دفترچه بیمه سلامت برای کارگران صادر کند که 15 هزار دفترچه آن جدید است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کازرون در بخش دیگر سخنانش تعداد کل کارگران حوزه این شهرستان را نزدیک به 50 هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: 4هزار نفر در انجمن صنفی کارگران نیز ثبت نام کرده‌اند.

میرغفاری در ادامه راه‌اندازی مرکز فنی حرفه‌ای خواهران و دو سوله آموزشی برای برادران در کازرون، تجهیز و راه‌اندازی پایگاه آموزش فنی و حرفه‌ای خشت و ارائه 380 هزار نفرساعت آموزش‌های لازم در مراکز شهری و روستایی و عشایر را از اقدامات مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان برشمرد.

وی گفت: در سال گذشته توسط بانک توسعه تعاون این شهرستان بالغ بر 23 میلیارد ریال وام به بخش تعاون پرداخت شد که در این راستا از این بانک انتظار بیشتری می‌رود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان به وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر کارگران شهرستان کازرون اشاره و خاطرنشان کرد: مسکن مهر این شهرستان در مقایسه با دیگر شهرستان‌های این استان پیشرفت چندانی نداشته، به طوری که با تلاشی که صورت گرفته است توانسته‌ایم فقط 182 واحد را با 90 درصد پیشرفت فیزیکی برای بهره‌برداری در پایان خرداد ماه امسال آماده کنیم.

انتهای پیام/2448/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول