اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

خام‌فروشی برای معادن درآمدی ندارد

فرماندار شهرستان همدان گفت: خام‌فروشی محصولات معدنی برای معدن‌کاران درآمدی ندارد و باید به سمت ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات حرکت کنیم.

خام‌فروشی برای معادن درآمدی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق بعدازظهر امروز در ستاد اجرایی بخش معدن شهرستان همدان با بیان اینکه از بخش معدن غفلت کرده‌ایم، اظهار داشت: بیشترین انرژی ما معطوف بخش کشاورزی شده که البته کار درستی بود، اما باید به بخش معدن نیز توجه شود.

وی ادامه داد: مردم از معدن تصویری خاص در ذهن دارند که ما در ستاد اجرایی بخش معدن قصد شفاف‌سازی داریم و باید کارها در این ستاد به صورت عملیاتی انجام شود.

فرماندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت باید نقشه‌های معادن را بعد از بازنگری در سایت خود برای اطلاع عموم ارائه کند، افزود: در جلسات ستاد باید برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای عملیاتی کردن بخش معدن شهرستان صورت گیرد.

وی اضافه کرد: تا پایان امسال باید با انجام برنامه‌‌ریزی و بررسی وضعیت معادن به این نتیجه برسیم که حرکت رو به جلو داشته‌ایم و توانسته‌ایم معادن غیرفعال را با اهتمام اعضای ستاد به سمت فعال شدن و بهره‌برداری سوق دهیم.

قهرمانی‌مطلق در ادامه بیان داشت: در ستاد اجرایی بخش معدن شهرستان باید راهکارها و روش‌های توسعه معادن را مشخص و تعریف کرده و براساس آن روش کارها را پیش برد.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خام‌فروشی مواد معدنی کمترین ارزش افزوده را دارد، تصریح کرد: باید به سمت ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات معدنی حرکت کرد و از این طریق ارزش افزوده بیشتری را کسب کرد.

فرماندار همدان اذعان داشت: توسعه بخش معدن به ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و درآمدزایی منجر می‌شود و با توجه به علاقه نسل جوان به سنگ‌های قیمتی باید در بخش معادن سنگ‌های قیمتی که نیازمند سرمایه‌گذاری بالایی نیست، همت گماشت و از ظرفیت معادن سنگ‌های قیمتی حمایت کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در سطح شهرستان انسجامی بین معدن‌کاران دیده نمی‌شود، گفت: معدن‌کاران شهرستان نیازمند ایجاد انسجامی در قالب اتحادیه، صنف و یا تعاونی هستند.

قهرمانی‌مطلق در پایان تأکید کرد: ستاد اجرایی بخش معدن رشته‌های مرتبط مورد نیاز دانشگاهی با معدن را اعلام کنند تا برای ایجاد این رشته‌ها در دانشگاه صنعتی و علمی کاربردی مذاکره انجام شود.   

انتهای پیام/89019/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول