اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

همدان رتبه هشتم ذخایر معدنی را دارد

معاون برنامه ریزی استاندار همدان گفت: همدان رتبه هشتم برخورداری از ذخایر معدنی را در کشور به خود اختصاص داده است.

همدان رتبه هشتم ذخایر معدنی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن خیریانپور ظهر امروز در ستاد اجرایی بخش معدن شهرستان همدان با بیان اینکه در سال گذشته هیئت دولت مصوبه‌ای را مبنی بر تشکیل کارگروه صنعت معدن در سطح کشور و ستاد اجرایی معدن در استان‌ها را ابلاغ کرد اظهار داشت: با توجه به تجربه موفق ستاد اجرایی توسعه کشاورزی، بخش معادن نیز می‌تواند با استفاده از این تجربه مسیر توسعه خود را بهتر بپیماید.

وی ادامه داد: در سال 90 تمام 110 میلیارد تومان تسهیلات بخش توسعه کشاورزی را با عقد قرارداد به موقع پرداخت کردیم و در سال 91 نیز تسهیلات را به موقع جذب کردیم و بیشتر از سهمیه استان عقد قرارداد با متقاضیان را انجام دادیم.  

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه در استان و شهرستان ظرفیت‌های خوبی در بخش معدن وجود دارد افزود: با توجه به ظرفیت‌های معدن استان و شهرستان همدان باید از این فرصت ایجاد شده در ستاد اجرایی معدن به نفع استان استفاده کنیم.

وی در ادامه به هدف از تشکیل ستاد اجرایی توسعه بخش معدن اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس مصوبه هیئت دولت هدف از تشکیل ستاد اجرایی معدن تسهیل و تسریع کارها، کاهش هزینه‌ها، هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و حذف مجوزهای غیر ضروری است.

خیریانپور اضافه کرد: ستاد اجرایی شهرستان همدان نیز با رویکرد هدف شکل‌گیری ستاد حرکت کند و با همکاری و وفاق بین دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های ستاد را به پیش ببرند.

وی ابراز داشت: با توجه به ذخیره 140 میلیون تنی مواد معدنی در همدان و اینکه در سال فقط یک میلیون تن برداشت از معادن را داریم می‌توان با برنامه‌ریزی به نحو مطلوبی از این ذخایر استفاده کرد.

 *تنش‌های محلی و سهل‌انگاری عمده‌ترین مشکل بخش معادن

 

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان تصریح کرد: در همدان تعداد 69 معدن دارای پروانه وجود دارد که فقط 32 واحد معدنی فعال است و برای فعال‌سازی واحدهای غیر فعال و تعطیل، باید از سوی ستاد برنامه‌ریزی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در استان همدان 22 نوع مواد معدنی شناسایی شده است اذعان کرد: استان همدان به لحاظ برخورداری از ذخایر معدنی رتبه هشتم کشور را دارد و در بهره‌برداری از معادن رتبه هیجدهم کشور را به خود اختصاص داده است. 

خیریانپور در ادامه با بیان اینکه تنش‌های محلی و سهل‌انگاری از عمده‌ترین مشکلات بخش معادن است گفت: ستاد اجرایی مشکلات پیش روی معادن را باید با بررسی مسائل و پیگیری آنها را رفع کند.

وی افزود: نظارت بر روند کار معادن یکی از وظایف ستاد اجرایی معدن است و فروختن مجوز معادن به افراد دیگر ممنوع است و باید برای جلوگیری از این موضوع نظارت بیشتری اعمال شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان در ادامه به واگذاری معادن با اولویت روستائیان واجد شرایط اشاره کرد و یادآور شد: در صدور مجوز معدن در صورتی که روستائیان شرایط لازم را نداشته باشند برای افراد دیگر مجوز صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: فعالان بخش معادن باید رعایت مسائل زیست‌محیطی و منابع طبیعی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و نظارت بیشتری برای جلوگیری از تخریب محیط زیست، منابع طبعیی و راه‌های روستایی با مشارکت فرمانداری و بخشداری‌ها اعمال شود.    

خیریانپور با بیان اینکه سیلیس یکی از ظرفیت‌های مهم معدنی شهرستان همدان است تصریح کرد: با توجه به اینکه در شهرستان ملایر 37 واحد سیلیس‌کوبی فعالیت می‌کنند قسمت عمده سیلیس همدان به ملایر صادر می‌شود که برای ایجاد واحدهای سیلیس‌کوبی در همدان باید برنامه‌ریزی کرد.

وی در پایان گفت: ستاد اجرایی برای بهره‌برداری اصولی از معادن برنامه‌ریزی کند.

انتهای پیام/89019/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول