اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری اداره‌ کل بهزیستی استان زنجان:

اجرای بهتر برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد نیازمند اعتبار بیشتر است

معاون پیشگیری اداره‌ کل بهزیستی استان زنجان گفت: اجرای بهتر برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد نیازمند اعتبار بیشتر است.

اجرای بهتر برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد نیازمند اعتبار بیشتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، گل‌نساء آقامحمدی بعدازظهر امروز در جلسه کمیته مبارزه با مواد مخدر استان زنجان اظهار کرد: اداره کل بهزیستی استان زنجان در راستای مبارزه با مواد مخدر اقدامات بسیاری را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرایی کردن برنامه‌های پیشگیری توجه ویژه‌ای به بهره‌مندی از وجود کادر متخصص شده است، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت اساتید متخصص و برجسته در موضوع اعتیاد از اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است.

معاون پیشگیری اداره‌ کل بهزیستی استان زنجان در ادامه با تاکید بر توجه بیشتر دستگاه‌های ذیربط به برنامه‌های مقابله با اعتیاد در بحث پیشگیری افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات عمده در بحث پیشگیری از مواد مخدر عدم تخصیص اعتبارات کافی و مورد نیاز است که باید مورد توجه قرار گرفته و موانع موجود در این زمینه حل شود.

در ادامه این جلسه کارشناس فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان نیز به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در زمینه مواد مخدر طی سال گذشته پرداخت.

یوسف بیانلو با ارائه گزارشی از وضعیت جغرافیایی و جمعیتی استان افزود: استان زنجان دارای بیش از یک میلیون نفر جمعیت شهری و روستایی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 65 هزار و 500 دانشجو در استان زنجان در رشته‌های مختلفی تحصیلی وجود دارد، اضافه کرد: تعداد دانش‌آموزان استان نیز بیش از 175 هزار نفر است.

کارشناس فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در ادامه با بیان اینکه از مجموع جمعیت استان زنجان قریب به 31 هزار نفر آن معتاد هستند، اضافه کرد: سال گذشته برنامه‌های مختلفی در بحث درمان این گروه انجام شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 267 هزار و 35 نفر زیر پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند، افزود: در این مدت 12 جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان برگزار شد.

بیانلو همچنین با اشاره به برگزاری 53 جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر و 9 جلسه توسط کمیته مقابله در استان افزود: در مدت مذکور 16 همایش و 87 نمایشگاه با موضوع اعتیاد در استان برگزار شد.

کارشناس فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 19 هزار دانش‌آموز زیر پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند، اضافه کرد: برنامه‌های پیشگیری این شورا در بین کارکنان ادارات نیز اجرایی شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 80 درصد کارمندان استان زیر پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار گرفتند، افزود: در مجموع سال گذشته بیش از 267 هزار نفر از برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان بهره‌مند شدند.

بیانلو در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های انجام شده در استان در حوزه درمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 50 مرکز درمانی در بخش اعتیاد در استان فعال است.

وی با اشاره به اینکه از مراکز موجود سه عدد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی است، اضافه کرد: همچنین سه مرکز نیز اداره کل زندان‌ها در حوزه درمان دارد.

کارشناس فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه بخش غیردولتی نیز دارای 44 مرکز درمانی است، افزود: در حال حاضر در استان زنجان 50 مرکز درمانی در زمینه درمان معتادان در استان فعال است.

وی در ادامه با اشاره به افراد درمان شده در استان در بحث اعتیاد افزود: با برنامه‌های انجام شده سال گذشته 641 نفر تحت درمان قرار گرفتند.

بیانلو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سال گذشته 391 نفر از معتادان ترک کرده مورد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار گرفتند، اضافه کرد: همچنین در مدت مذکور برای 135 نفر اشتغالزایی شد.

وی همچنین به ارائه خدمات مشاوره‌ای به معتادان اشاره کرد و گفت: سال گذشته 5 هزار و 600 نفر از خدمات مشاوره بهره‌مند شدند.

کارشناس فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 31 هزار معتاد در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: اغلب مواد مصرفی معتادان موجود در استان به ترتیب تریاک، شیشه، هروئین و کراک است.

انتهای پیام/66625//ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول