اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی استان اصفهان:

فعالیت 28 کمپ میان مدت ترک اعتیاد در استان اصفهان

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: با فعالیت این تعداد کمپ در استان اصفهان، برای درمان معتادان علاقه‌مند به درمان هیچ مشکلی در استان اصفهان و شهرستان کاشان وجود ندارد.

فعالیت 28 کمپ میان مدت ترک اعتیاد در استان اصفهان

مرضیه فرشاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: در حال حاضر سه کمپ اقامتی میان مدت ویژه ساماندهی زنان معتاد در استان اصفهان فعالیت دارند که با راه‌اندازی کمپ شهرستان فلاورجان تعداد کمپ‌های اقامتی ساماندهی زنان معتاد استان اصفهان به چهار مورد افزایش می‌یابد.

وی با اذعان بر اینکه به طور معمول این کمپ‌ها پر نمی‌شود خاطرنشان کرد: ظرفیت هر یک از کمپ‌های اقامتی میان مدت در استان اصفهان به طور متوسط 150 نفر است.

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان همچنین با بیان اینکه در حال حاضر تعرفه‌های هزینه مقیمان در کمپ‌های تازه تأسیس 200 هزار ریال است یادآور شد: با یارانه‌های در نظر گرفته شده برای مقیمان، پرداخت حدود نیمی از این مبلغ در کمپ‌های زنان را سازمان بهزیستی بر عهده می‌گیرد. 

فرشاد، تعداد کمپ‌های اقامتی میان مدت فعال در استان اصفهان را 28 کمپ اعلام کرد و افزود: از این تعداد کمپ، چهار کمپ ویژه زنان معتاد است.

وی تأکید کرد: با فعالیت این تعداد کمپ در استان اصفهان، برای درمان معتادان علاقه‌مند به درمان هیچ مشکلی در استان اصفهان و شهرستان کاشان وجود ندارد.

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان، سرمایه اولیه برای هر یک کمپ اقامتی را حدود 6 میلیارد ریال ذکر و عنوان کرد: برای راه‌اندازی هر کمپ اقامتی برای تحت پوشش قرار دادن 30 نفر بیمار معتاد حداقل به 250 متر مربع فضا نیاز است.

فرشاد در ادامه از فعالیت گروه‌های همیار در اجرای طرح محب خبر داد و گفت: گروه‌های همیار، گروه‌های سازمان یافته و تخصصی مردمی هستند که اطلاعات تخصصی را از سازمان‌ها دریافت و به مردم منتقل می‌کنند.

 این مسئول با تأکید بر اینکه گروه‌های همیار با وجود اینکه ساختارشان در سازمان بهزیستی شکل می‌گیرد اما فعالیت‌شان ربطی با سازمان بهزیستی ندارد تصریح کرد: این گروه‌ها این اجازه را دارند تا اطلاعات را از ارگان‌های مجوزدار دریافت و به گروه‌های هدف خود منتقل کنند.

وی همچنین از برگزاری 3 هزار کارگاه آموزشی توسط گروه‌های همیار و سازمان‌های مردم‌نهاد در سال گذشته خبر داد و گفت: در هر کارگاهی به طور میانگین 10 تا 50 نفر آموزش‌های مهارت زندگی، پیشگیری از معلولیت‌ها و اعتیاد، آموزش‌های پیش از ازدواج،  زندگی و خانواده را فرا گرفتند.

انتهای پیام/2406/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول